تبیان، دستیار زندگی
آن دومین دوره مسابقات حفظ و تفسیر قرآن كریم طلاب كشور، یكم و دوم اردیبهشت در قم برگزار می‌شود.حجت الاسلام حسینی، مسؤول واحد طلاب مؤسسه جامعه‌القرآن كریم قم گفت: تا 20 فروردین‌، آخرین مهلت نام‌نویسی، بیش از 200 نفر از برادران...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت طلاب حافظ و مفسر قرآن

دومین دوره مسابقات حفظ و تفسیر قرآن كریم طلاب كشور، یكم و دوم اردیبهشت در قم برگزار می‌شود.حجت الاسلام حسینی، مسؤول واحد طلاب مؤسسه جامعه‌القرآن كریم قم گفت: تا 20 فروردین‌، آخرین مهلت نام‌نویسی، بیش از 200 نفر از برادران طلبه از سراسر كشور برای شركت در دومین دوره مسابقات حفظ و تفسیر قرآن كریم كه یكم و دوم اردیبهشت‌‌ماه در قم برگزار می‌شود، نام‌نویسی كردند.
وی افزود: این مسابقات طی دو مرحله مقدماتی به صورت كتبی و نهایی به صورت شفاهی با حضور داوران بین‌المللی از تهران و قم برگزار می‌شود. به سه نفر اول رشته‌های 10 جزء، 20 جزء و كل قرآن جوایز نفیسی از قبیل سفر زیارتی خانه خدا، سوریه و سكه طلا اهدا خواهد شد.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: امتیاز این دوره از مسابقات در این است كه برای اولین بار كلیه شركت‌كنندگان در مسابقه حفظ باید به پرسش‌های تفسیری و یك پرسش ترجمه‌ای پاسخ دهند.
این مسابقات در مدرسه معصومیه قم برگزار می‌شود و در عصر روز دوم اردیبهشت‌ماه مراسم اختتامیه آن در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ـ ره ـ قم حجت الاسلام والمسلمین هادوی سخنرانی خواهد كرد.
گفتنی است مؤسسه جامعه‌القرآن الكریم قم، چندی پیش مسابقات سراسری 10 جزء اول قرآن را در قم برگزار كرد كه سه نفر از خواهران و سه نفر از برادران، رتبه‌های اول تا سوم را كسب كردند. مسابقه سراسری حفظ كل قرآن كریم نیز تابستان امسال برگزار خواهد شد.

منبع : رسا