تبیان، دستیار زندگی
50 مسئول اداره قرآنی کانون های مساجد کشور با اشاره به این که تا پایان سال گذشته ، بیش از 8 هزار مسجد تحت پوشش طرح تلاوت نور قرار گرفته اند ، از افزایش این رقم به 9500 مسجد شهری تا پایان سال 84 خبر داد و گفت : بر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسئول اداره قرآنی کانون های مساجد کشور : تا پایان سال 50

مسئول اداره قرآنی کانون های مساجد کشور با اشاره به این که تا پایان سال گذشته ، بیش از 8 هزار مسجد تحت پوشش طرح تلاوت نور قرار گرفته اند ، از افزایش این رقم به 9500 مسجد شهری تا پایان سال 84 خبر داد و گفت : بر اساس طرح توسعه ای که پیش بینی شده تا آخر امسال 50 درصد مساجد شهری کشور طرح تلاوت نور را اجرا خوانند کرد .

مهدی فاضلی مسئول اداره قرآنی کانون های مساجد کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، اظهار داشت : طرح تلاوت نور از 19 مهرماه سال 1379، با هدف ترویج و گسترش تلاوت قرآن کریم و انس هر چه بیشتر با این کتاب آسمانی و همچنین آشنایی عمیق با مفاهیم ارزشمند آن آغاز شد .

وی با اشاره به این که طرح فوق از زمان شروع تا کنون ، روند صعودی و روبه رشدی داشته است ، اعلام کرد : برای پیوستن به این طرح ، مساجد می بایست ثبت نام کرده و در پی آن ، 25 تا 30 جلد قرآن را برای بهره گیری قاریان و تلاوت کنندگان دریافت می کنند .

فاضلی تلاوت روزانه قرآن کریم ، بعد از نماز مغرب و عشاء را برنامه اجرایی این طرح اعلام کرد و گفت : بر اساس طرح تلاوت نور ، حاضران در مسجد طی هر جلسه دو صفحه قرآن را تلاوت می کنند .

مسئول اداره قرآنی کانون های مساجد کشور افزود : این طرح از پایان ماه مبارک رمضان هر سال در مساجد آغاز شده و تا ماه رمضان سال آینده ، قاریان قرآن کریم ، یک دور قرآن را ختم خواهند کرد .

وی با اعلام این که طرح فوق موارد دیگری را نیز شامل می شود ، گفت : تفسیر و معنی خوانی از دیگر مواردی است که پس از تلاوت قرآن و تقویت صحیح خوانی  اجرا می شود .