تبیان، دستیار زندگی

یک درمان طبیعی برای سینوزیت

در صورت بروز عفونت باکتریایی یا ویروسی، سینوس‌ها دچار التهاب شده و مشکل معروف به سینوزیت بروز می‌کند. ترکیب زنجبیل با سرکه سیب یکی از درمان‌های طبیعی و تسکین دهنده سینوزیت است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سینوزیت

سینوس‌ها حفره‌های استخوانی پر از هوا هستند که در جمجمه و نزدیک بینی قرار دارند. سینوس‌ها پوشیده از سلول‌هایی هستند که بلغم (مخاط) تولید می‌کنند. کار بلغم تولید شده نرم نگه داشتن منطقه در حین تنفس است.

در صورت بروز عفونت باکتریایی یا ویروسی، این بافت‌های نرم دچار التهاب شده و مشکل معروف به سینوزیت بروز می‌کند. این بیماری در ترشحات تولیدشده مشکل ایجاد کرده و باعث افزایش حجم آنها می‌شود. علاوه بر این رنگ آنها نیز تغییر کرده و به رنگ زرد و سبز در می‌آید. تمام این مسائل باعث ایجاد سردرد و احساس فشار در بینی و همچنین قسمت فوقانی سر می‌شود.

عفونت سینوس در اثر سرماخوردگی و یا واکنش به عوامل آلاینده محیط تشدید شده و حاد می‌شود. علاوه بر این ممکن است که سینوزیت مزمن شده و بین 10 تا 12 هفته طول بکشد.

در هر دو صورت، روش های طبیعی مناسبی برای کنترل علائم این بیماری و تسریع روند درمان وجود دارد. ترکیب زنجفیل با سرکه سیب یکی از درمان‌های طبیعی و تسکین دهنده سینوزیت است. در این مطلب شما را با روش تهیه این درمان خانگی و شیوه استفاده از آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

تسکین سینوزیت به کمک دو ترکیب فوق العاده

ترکیب ریشه زنجبیل با سرکه سیب یک درمان طبیعی و موثر برای تسکین سینوزیت است. این دو ماده غذایی شهرت زیادی در کاهش التهاب، خواص آنتی اکسیدانی و برطرف کردن احتقان دارند و بیماری‌های زیادی را درمان می‌کنند. تهیه یک داروی طبیعی از این دو ماده غذایی با مازاد ترشحات سینوس‌ها مقابله کرده و شما را از شر عفونت‌های ویروسی و باکتری‌ها و همچنین التهاب ها خلاص می‌کند.

سرکه سیب به کاهش ترشح مخاط و بلغم کمک کرده و به این ترتیب مانع از احتقان می‌شود

 

اندر خواص زنجبیل

ریشه زنجبیل حاوی عامل فعالی به نام ژینژرول (جینجرول) است که از قرن‌ها پیش به عنوان درمان مناسب برای اختلالات گوارشی و تنفسی استفاده شده است. میزان بالای ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی موجود در این ریشه درمانگر باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود.

باید بدانید که ویروس ها و باکتری‌ها عامل التهاب بافت‌های نرم سینوس‌های بینی محسوب می‌شوند. خوشبختانه زنجبیل این قدرت را دارد که واکنش های آلرژیک را کاهش دهد و مانند یک عامل ضدعفونی کننده از تکثیر قارچ ها جلوگیری کند. زنجبیل معطر است و به همین دلیل باعث باز شدن بینی و تسکین دردهای ناشی از سینوزیت می‌شود.

خواص سرکه سیب

سرکه سیب یک منبع طبیعی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و عناصر مغذی است که برای مقابله با سینوزیت موثر عمل می‌کند. خواص بی نظیر این سرکه به تقویت قدرت دفاعی بدن کمک کرده و باعث کاهش خطر بروز آلرژی، سرماخوردگی، آنفلوانزا و دیگر مشکلات تنفسی می‌شود.

سرکه سیب حاوی میزان قابل توجهی پتاسیم است که به کاهش ترشح مخاط و بلغم کمک کرده و به این ترتیب مانع از احتقان می‌شود. خواص ضدعفونی کنندگی این سرکه برای مقابله با عفونت‌ها فوق العاده است و مانع از ضخیم شدن مخاط می‌شود.

زنجبیل، درمان خانگی، سینوزیت،

 

روش تهیه درمان خانگی سینوزیت با سرکه سیب و زنجبیل

حال که اطلاعاتی کلی در خصوص خواص این دو ماده غذایی به دست آوردید بهتر است روش تهیه این درمان ضد سینوزیت خانگی را نیز بیاموزید. یادتان باشد که سرکه سیب باید صددرصد طبیعی و ارگانیک باشد. چون سرکه سیب تصفیه شده خواص درمانی انواع ارگانیک را ندارد.

ترکیبات لازم
ریشه زنجبیل              یک قطعه بزرگ
سرکه سیب طبیعی      یک لیوان معادل 250 میلی لیتر

برای استفاده از زنجبیل در تسکین و درمان سینوزیت، زنجبیل تازه رنده شده را جوشانده و بخور بگیرید

روش تهیه
ریشه زنجبیل را رنده کنید و داخل ظرفی شیشه ای حاوی یک لیوان سرکه سیب بریزید. در شیشه را محکم ببندید و آن را در جای خنک و دور از نور نگه دارید و اجازه دهید به مدت 10 روز استراحت کند. هر از گاهی شیشه را تکان دهید تا ترکیب به خوبی مخلوط شود.

روش استفاده

یک روش استفاده از این درمان ضدسینوزیت شامل بوییدن آن به  مدت 5 دقیقه و دو بار در روز است.

شب‌ها یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و آن را به مدت یک ساعت روی گردن خود قرار دهید. این کار را به مدت پنج روز تکرار کنید تا نتیجه مطلوبی حاصل شود. 

اگر بعد از چند روز استفاده مداوم از این محلول، بهبودی در وضعیت خود مشاهده نکردید ، به پزشک مراجعه کنید.

یک روش دیگر

روش دیگری برای استفاده از زنجبیل در تسکین و درمان سینوزیت وجود دارد. در این روش کافیست زنجبیل را جوشانده و بخور بگیرید. برای این کار به 5 قاشق زنجبیل تازه و یک لیتر آب نیاز دارید. کافیست زنجبیل تازه را رنده کرده و 5 قاشق (معادل 10 گرم) از آن را در یک لیتر آب بریزید. اجازه دهید با حرارت ملایم به جوش بیاید. سپس ترکیب را به مدت 3 دقیقه بجوشانید و زیر شعله را خاموش کنید. روی سرتان حوله یا دستمالی بیاندازید و بخور بگیرید. این کار را به مدت 5 دقیقه انجام دهید. توصیه می‌کنیم تا بهبودی کامل هر شب این کار را تکرار کنید.

این دو شیوه روش های مناسبی برای درمان علائم سینوزیت هستند. می توانید با انجام این توصیه ها در عرض چند روز بهبودی قابل توجهی را در شرایط خود مشاهده کنید. در غیر این صورت لازم است حتما به پزشک مراجعه کنید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.