تبیان، دستیار زندگی
س "اکمل الدین احسان اغلو"، دبیر کل سازمان کنفرانس های اسلامی خواستار تشکیل رسمی سازمانی شد تا فتواها و دیگر حکم های دینی از طریق آن برای تمام مسلمانان جهان صادر شود. به گزارش خبرنگار گروه دین واندیشه "مهر"، به نقل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر کل سازمان کنفرانس های اسلامی خواستار تشکیل رسمی س

"اکمل الدین احسان اغلو"، دبیر کل سازمان کنفرانس های اسلامی خواستار تشکیل رسمی سازمانی شد تا فتواها و دیگر حکم های دینی از طریق آن برای تمام مسلمانان جهان صادر شود.

به گزارش خبرنگار گروه دین واندیشه "مهر"، به نقل از خلیج تایمز، در حاشیه برگزاری همایش فقه اسلامی، الغزالی نماینده سازمان کنفرانس های اسلامی در گفت وگو با خبرنگران گفت : دبیر کل سازمان کنفرانس های اسلامی بر اهمیت تأسیس این سازمان متحد تأکید کرده تا مسائل جنجالی و بحث برانگیز دنیای اسلام را از طریق صدورفتواها حل کنند.

او گفت : این امر باعث می شود تا فتواهایی که اقدامات تروریستی را ترویج می کند - از جمله کشتن مردم بی گناه - به تمام  مسلمانان و اسلام که دین عشق و تساهل است نسبت داده نشود.

الغزالی همچنین بر اهمیت اصلاح عملکرد کنفرانس فقه اسلامی تأکید کرد تا دستورات اسلامی را که مورد نیاز مسلمانان است فراهم کرده تا در تمام ابعاد زندگی قابل اجرا باشد.

وی همچنین گفت : این همایش باید جایگاه خود را به عنوان تنها مقام داری صلاحیت اسلامی در کنفرانس های حفظ کند.