تبیان، دستیار زندگی
مواد غذایی مفید در روماتیسم مفصلی، پوست میوه و سبزیجات، درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا در طب سنتی، خواص شیره انگور، خرما خشک، علائم عجیب کمبود ویتامین ها و ... قسمتی از مطالب این هفته ی بخش تغذیه و آشپزی بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیره انگور و خرما خشک، آنفلوانزا و طاسی

مواد غذایی مفید در روماتیسم مفصلی، پوست میوه و سبزیجات، درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا در طب سنتی، خواص شیره انگور، خرما خشک، علائم عجیب کمبود ویتامین ها و ... قسمتی از مطالب این هفته ی بخش تغذیه و آشپزی بود.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
تغذیه، تغذیه سالم، مواد غذایی، غذاهای سالم

13 ماده غذایی مفید برای روماتیسم مفصلی
اگر از آرتریت روماتوئید رنج می برید، در برنامه غذایی خود ماهی، لبنیات، چای سبز، مرکبات، روغن زیتون، سیر، گردو، گیلاس و حبوبات را بگنجانید.

این سبزی پیری را از شما دور می کند
محققان آمریکایی گزارش جالبی از تأثیر یک سبزی پرخاصیت داده اند. این سبزی حاوی ترکیباتی است که می تواند بدن را جوان نگه دارد و سرعت پیری سلول ها را کاهش دهد. اگر می خواهید بدانید این اکسیر جوانی چیست ادامه مطلب را مطالعه کنید.

زیر و بم شیر بادام (2)
در قسمت نخست این مطلب درباره ی فواید و خواص شیربادام صحبت کردیم. در این مطلب تصمیم داریم روش تهیه ی آن را ذکر کنیم و بگوییم که چه کسانی باید در مصرف آن احتیاط کنند. لطفاً با ما همراه باشید.

حواستان به پوست این میوه ها و سبزیجات باشد
بارها در همین بخش خودمان نیز اشاره کرده ایم که پوست میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها هستند و بهتر است با پوست مصرف شوند. اما از آنجایی که بشر تا توانسته در طبیعت دستکاری کرده و انواع آفت کش ها به وجود آمده اند این کار یعنی مصرف پوست میوه ها و سبزیجات همیشه به نفع شما نیست.

پیشگیری و درمان آنفلوانزا با طب سنتی
آنفولانزا یک بیماری حاد تنفسی و به شدت واگیردار است اما بدون مصرف داروهای شیمیایی دارای درمان و پیشگیری است. دوره سرایت پذیری این بیماری از یک روز پیش از بروز علائم و تا هفت روز بعد از آغاز علائم بیماری است.

مقابله با وزوز گوش با این مواد غذایی
برای تسکین و کاهش وزوز گوش باید عامل آن را شناخت و نسبت به برطرف آن اقدام کرد. اگر مسئله ناشی از دندان قروچه باشد نیاز به محافظت شبانه از دندان ها وجود دارد. اگر مشکل مربوط به گوش باشد متخصص گوش، حلق و بینی بهتر می تواند کمکتان کند. در هر صورت تغذیه نیز نقش موثری در مقابله با این مشکل ایفا می کند.

آشنایی با روش تهیه ی سبزی پلو با رولت سبزی
دو عدد تخم مرغ را شکسته، سه قاشق آرد گندم را به آن اضافه کرده، هم می زنیم تا مایه یکنواختی به دست آید. سپس چهار عدد تخم مرغ دیگر، کمی زعفران آب کرده، نمک و دو قاشق جعفری خرد کرده را اضافه کرده، هم می زنیم تا...

یک نوشیدنی ویژه برای مقابله با طاسی + روش تهیه
در این مطلب شما را با فواید و روش تهیه یک نوشیدنی مفید و سالم آشنا می کنیم که به دلیل دارا بودن ویتامین ها و مواد مغذی از درون با طاسی های موقت مقابله کرده و نه تنها استحکام موها را افزایش می دهد بلکه باعث تقویت عمومی بدن نیز می شود. لطفاً با ما همراه باشید.

خواص شیره انگور در طب سنتی
شیره انگور سرشار از خواصی است که در فصل پاییز نباید از خوردن آن غافل شد. شیره که از انگور گرفته می شود، دارای قند بالایی بوده و بسیار مقوی و مغذی است، ضد نفخ است و در تقویت بنیه بدن تاثیر زیادی دارد، انرژی زا و خون ساز هم است.

علائم عجیب کمبود ویتامین در بدن
بدن ما هر روز سیگنال هایی ارسال کرده و ما را از حال و روز درونی خود آگاه می سازد. به همین دلیل لازم است که نسبت به این نشانه ها و علامت ها حساس باشیم. چون ممکن است نشان دهنده یک اختلال درونی باشد.

دانستنی های خرما خشک و چیپس خرما
خرمای خشک سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه خشک سرشار از فیبر غذایی است، از یبوست پیشگیری و سیستم گوارشی را پاکسازی می کند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.