تبیان، دستیار زندگی
بی در شانزدهمین دوره کنفرانس مجمع فقه اسلامی که با حضور جمعی از علماء، فقها و متفکرین کشورهای اسلامی در دبی در حال برگزاری است حجت الاسلام محمود محمدی عراقی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آیت الله تسخیری رییس مج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور فعال ایران در کنفرانس مجمع فقه اسلامی در دبی

در شانزدهمین دوره کنفرانس مجمع فقه اسلامی که با حضور جمعی از علماء، فقها و متفکرین کشورهای اسلامی در دبی در حال برگزاری است حجت الاسلام محمود محمدی عراقی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آیت الله تسخیری رییس مجمع التقریب بین المذاهب الاسلامیه، مقالات خود را ارائه می کنند .

به گزارش گروه دین و اندیشه "مهر" به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این کنفرانس که تا بیست و پنجم فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت پیرامون مسائل مختلف فقهی در قالب نه محور بحث و تبادل نظر می شود.

ذکات، اموال بلوکه شده، اختلاف زن شاغل و شوهر، قرائت نوین از قرآن و متون دینی و جایگزین ها و بدیل های معاصر برای عاقله در قبول و پرداخت دیه، از جمله محورهای مورد بحث در این کنفرانس است.

شایان ذکر است حجت الاسلام محمود محمدی عراقی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این کنفرانس مقاله ای با عنوان " ما و دیگران" ارائه می نماید. همچنین آیت الله تسخیری مقاله ای پیرامون موضوع کنفرانس ارائه می کند.

خاطر نشان می شود، در پیام اکمل الدین احسان اوغلی، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی به این کنفرانس که بیستم فروردین ماه جاری آغاز به کار کرد بر اشاعه و گسترش روح تساهل و تسامح اسلامی و پرهیز از تندروی و افراط گرایی تاکید شده است.