تبیان، دستیار زندگی
ت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت : فرهنگ سازی و تبلیغات توسط رسانه های ارتباط جمعی و اهل دین و دانش از مهمترین راهكارهای احیای وقف است . وی افزود : گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی منوط به گسترش اعتقادات دینی و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی : فرهنگ سازی و ت

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت : فرهنگ سازی و تبلیغات توسط رسانه های ارتباط جمعی و اهل دین و دانش از مهمترین راهكارهای احیای وقف است .
وی افزود : گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی منوط به گسترش اعتقادات دینی و سرآمد آن , اعتقاد به معاد و روز واپسین است , چرا كه مهمترین ثمره وقف برای واقف بنا بر آنچه كه در آیات و روایات دینی آمده , روز قیامت می باشد.
وی با تاكید بر اهمیت جایگاه وقف در دین مبین اسلام تصریح كرد : در فقه اسلامی یكی از مسائل مهم مورد بحث فقها « وقف » است و در فصول جداگانه ای فقهای اسلامی به بررسی و اجتهاد پیرامون آن پرداخته اند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آیات 4 تا 7 سوره مباركه (اللیل ) اظهار داشت : مفسیرین و اهل حدیث آیات فوق را با استناد به روایاتی از پیامبر(ص ) مربوط به وقف می دانند , زیرا این آیات بعد از وقف زمین كشاورزی یكی از صحابه پیامبر به فقرا نازل شد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدآبادی افزود : آنچه از متون دینی در مورد فلسفه وقف استنباط می شود اشاره و تاكید بر ثمرات فراوان وقف در ابعاد مختلف فردی , اجتماعی , فرهنگی و سیاسی در جامعه اسلامی می باشد.
وی از ایجاد روحیه ایثار و معنویت , ایجاد تسهیلات اجتماعی , زمین سازی برای گسترش فرهنگ دینی و توسعه سیاست اسلامی به عنوان مهمترین عوامل رویكرد دین به مساله وقف نام برد.

منبع : روزنامه جمهوری اسلامی