تبیان، دستیار زندگی
اف رسانه‌ها نباید تنها بازگوكننده قوانین و شیوه‌های قضایی باشند بلكه باید منفذی برای احیای حقوق شهروندی و افشای تخلف‌های احتمالی سیستم قضایی و انتظامی باشند و از رسانه‌ها می‌خواهم که نقش اهرم فشار برای دستگاه‌ها ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیة الله هاشمی شاهرودی : رسانه‌ها باید ارشادكننده و اف

رسانه‌ها نباید تنها بازگوكننده قوانین و شیوه‌های قضایی باشند بلكه باید منفذی برای احیای حقوق شهروندی و افشای تخلف‌های احتمالی سیستم قضایی و انتظامی باشند و از رسانه‌ها می‌خواهم که نقش اهرم فشار برای دستگاه‌ها و افراد متخلف را داشته باشند.

رییس قوه قضاییه گفت: رسانه‌ها در مباحث قضایی باید نقش ارشادكننده و افشاكننده تخلفات را داشته باشند.

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در مراسم افتتاح برنامه رادیویی صدای عدالت كه از رادیو مركز خراسان پخش می‌شود، افزود: رسانه‌ها نباید تنها بازگوكننده قوانین و شیوه‌های قضایی باشند بلكه باید منفذی برای احیای حقوق شهروندی و افشای تخلف‌های احتمالی سیستم قضایی و انتظامی باشند.

وی با مهم ارزیابی كردن نقش رسانه‌ها در مسائل قضایی از رسانه‌ها خواست نقش اهرم فشار برای دستگاه‌ها و افراد متخلف را داشته باشند.

هاشمی شاهرودی وضع موجود رسانه‌ها در تعامل با سیستم قضایی را در حد اعلی ندانست و بهبود این وضع را نیازمند برنامه‌ریزی جدی خواند.

وی با قدردانی از صدا و سیما و دادگستری خراسان رضوی برای راه‌اندازی برنامه رادیویی صدای عدالت، گفت: امیدوارم صدای عدالت از راه بازگویی آنچه مردم لازم دارند، آنها را با حقوق شهروندی خود آشنا كند.

رییس قوه‌ قضاییه اظهار امیدواری كرد: برنامه رادیویی صدای عدالت علاوه بر اطلاع‌رسانی به مردم بیان‌كننده تظلم‌های مردم از تخلف‌های احتمالی سیستم قضایی، انتظامی و یا امنیتی باشد تا دستگاه‌های مربوطه بتوانند خود را اصلاح كنند.

وی تأكید كرد: صدای عدالت باید شرایطی را فراهم آورد تا مردم احساس كنند بخشی هست كه تظلم آنها را منعكس می‌كند.