تبیان، دستیار زندگی
همه ی ما روزهایی داریم که وقتی صبح از رختخواب بیرون می اییم افسرده و نارحت هستیم و دلمان نمی خواهد که روزمان را شروع کنیم، یا گاهگاهی وقتی از سرکار به منزل برمی گردیم و روی مبل لم می دهیم، احساس می کنیم بهانه ای برای شاد بودن نداریم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب عشقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امروز بی حالید؟

همه ی ما روزهایی داریم که وقتی صبح از رختخواب بیرون می آییم افسرده و ناراحت هستیم و دلمان نمی خواهد که روزمان را شروع کنیم، یا گاهگاهی وقتی از سرکار به منزل برمی گردیم و روی مبل لم می دهیم، احساس می کنیم بهانه ای برای شاد بودن نداریم.

تولید:زینب عشقی_بخش زیبایی تبیان

امروز بی حالید


همیشه روزهایی که دچار روز مردگی می شیم در زندگیمان وجود دارد، شاید هم کمی حق داشته باشیم، سیاهی ها و سختی ها بیش از آن است که انتظار داشتیم اما عاقل آن است که نگذارد احساس های منفی، زندگی او را بگیرند و برایش مشکل ایجاد کنند.
زمان منتظر هیچ یک از ما نمی ماند، شاید در آن لحظه هایی که ناراحت و کسل هستیم، چیزهای پر ارزشی را از دست بدهیم که بعدها درباره ی آن حسرت بخوریم، اگر روزی، روزگاری دچار یاس و ناامیدی شدید و زندگی برایتان دیگر زیبا نبود، راه کارهای زیر را انجام دهید تا دوباره رنگ زیبای زندگی برایتان بدرخشد.

خودتان باید دید خودتان را به زندگی زیبا کنید، چرا که معمار زندگی هر کس خودش است

به اعضای بدنتان نگاه کنید
به پاهایتان نگاه کنید، حرکت می کنند؟ دست هایتان چی؟ کار می کند؟ چشم هایتان، می بیند؟ گوشهایتان می شنود؟ می توانید صحبت کنید؟ خوب پس شما از خیلی از مردم جهان خوشبخت ترید! خیلی ها آرزوی راه رفتن، صحبت کردن و دیدن زیبایی های دنیا را دارند، برای چند لحظه خودتان را جای کسی بگذارید که پاهایش هیچ حسی ندارند...و یا جای فردی که چشم هایش همیشه سیاهی ها را می بیند...خدا را از داشتن هدیه های بدون قیمت شکر کنید و به زندگیتان بپردازید.

داشته هایتان را از نظر بگذرانید
آیا سقفی بالای سر شما هست؟ آیا در این سرمای زمستان گرم هستید؟ چایی برای نوشیدن دارید؟ غذایی برای خوردن دارید؟ یخچالتان پر از خوراکی های خوشمزه است؟ کاری برای انجام دادن دارید؟ درامدی دارید که بتوانید قسطهایتان را بپردازید؟ اگر پاسخ تمام این سوالات مثبت است، بازهم فردی خوشبخت هستید، یک لحظه تصور کنید که بی خانمان بودید و جایی برای رفتن نداشتید؟ چه می کردید؟ آن وقت بود که باید زانوی غم بغل می گرفتید نه الان!

کسی که دوستش دارید
پدر، مادر، همسر، فرزند، دوست، فامیل و ...کسی را دارید که دوستش داشته باشید؟ شخصی که بدانید در هنگام تنهایی هایتان مراقب شماست، دلش برایتان می تپد، می توانید روی کمک او حساب کنید و ...داشتن فردی که دوستش داشته باشید از زیبایی های یک زندگیست.

به آلبوم خاطراتتان مراجعه کنید
آلبوم عکستان را ورق بزنید، از روزی که به دنیا امدید، تولدتان بوده، دوران مدرسه، دانشگاه و ازدواج و فرزنددار شدن و ...دیدن خاطرات گذشته می تواند گذر ایام را به یاد شما بیندازد و شادی ها و غصه هایتان را جوری به شما نشان دهد که بفهمید زندگی ارزش غصه خوردن ندارد.

به یک دوست قدیمی تلفن کنید
همیشه صحبت با دوستان قدیمی ، سرحالی خاصی به انسان میدهد، بد نیست اگر روزی حالتان خوش نبود، با یادآوری دوستان قدیمیتان هم حال انها را بپرسید و هم خودتان از این حال و هوا بیرون بیایید.
از خانه بیرون بزنید
قدم زدن، دیدن مغازه ها و مردم در حال گذر، ماشین های در حال حرکت و ...حس حرکت و شادابی به شما می دهد، دیدن زندگی و تکاپوی مردم این حس را به شما می دهد که زندگی منتظر هیچکسی نمی ماند.

یک فعالیت جدید
کار جدیدی را شروع کنید، مثلا یک کتاب جدید دست بگیرید، یک فیلم جدید ببینید، با یک فرد جدید هم صحبت شوید و خلاصه یک چیز تازه به زندگیتان اضافه کنید، همیشه کارهای تازه و نو روح انسان را سرحال می آورد و کسلی و رخوت را از او دور می کند.
خودتان باید دید خودتان را به زندگی زیبا کنید، چرا که معمار زندگی هر کس خودش است.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.