تبیان، دستیار زندگی
كش ـ آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید قم دوشنبه در دیدار اعضای هیأت مركزی جامعه اسلامی مهندسان قم، بررسی عوامل مانع مشاركت مردم در انتخابات را خواستار شدند و گفتند: مردم كشور ما نباید از نظر معیشتی در مضیقه و گرانی باشند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد آیت الله نوری همدانی از گرانی‌های اخیر: مردم كش

ـ آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید قم دوشنبه در دیدار اعضای هیأت مركزی جامعه اسلامی مهندسان قم، بررسی عوامل مانع مشاركت مردم در انتخابات را خواستار شدند و گفتند: مردم كشور ما نباید از نظر معیشتی در مضیقه و گرانی باشند.

به گزارش خبرنگار رسا، آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای هیأت مركزی جامعه اسلامی مهندسان قم، انتخابات نهم ریاست‌جمهوری را بسیار مهم و ارزشمند برشمردند و تعهد، تخصص، روحیه انقلابی، حفظ ارزش‌‌های اسلامی و انقلابی را از جمله ویژگی‌های یك رییس‌جمهور عنوان كردند و افزودند: باید عوامل كاهش آرا و عدم مشاركت گروهی مردم را شناخت و احزاب و گروه‌ها تلاش كنند تا رغبت مردم برای حضور در انتخابات بیشتر شود تا مشت محكمی بر دهان بدخواهان باشد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با انتقاد شدید از وضعیت نامناسب معیشتی مردم و گرانی‌ها تأكید كردند: مردم كشور ما نباید از نظر معیشتی در مضیقه وگرانی باشند. در ابتدای سال كلی تبلیغات شد ولی شاهد گرانی شدید هستیم. یكی از آرزوهای ما این است كه وضعیت كشور از نظر اقتصادی به جایی برسد كه دیگر شاهد گرانی، فقر و بی‌كاری در كشور نباشیم.
ایشان كشورهای عربی و همچنین اروپایی را كه قیمت‌های كالا در آنها نزدیك به چهل سال است، تغییری نكرده است را مد نظر قرار داده و با ذكر این مطلب كه ایران توانایی حفظ قیمت‌ها حتی در یك هفته را هم ندارد، گفتند: این وضعیت حاكم بر كشور نشانه ضعف ماست. ما در كشور دچار كمبودی نیستیم.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به تندروی‌های عده‌ای صهیونیست در اسراییل خواستار وحدت كشورهای اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌های صهیونیسم جهانی شدند و تصریح كردند: اگر كشورهای اسلامی با یكدیگر متحد شوند و همبستگی داشته باشند، آتش خشم آنها اسراییلی‌ها را به عقب برمی‌گرداند.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود‌‌ با اشاره به آیه 144 سوره آل‌عمران كه خداوند می‌فرماید در صورت كشته شدن پیامبر، نباید مسلمانان به عقب برگردند و باید آن رسالت پیامبر را ادامه دهند، گفتند: این آیه از قرآن یك اصل كلی را بیان می‌كند كه قبل از پیامبر اكرم ـ ص ـ پیامبران دیگری دین و آیینی از جانب خداوند برای انسان‌ها آورده بودند و رسالت پیامبر اكرم ـ ص ـ هم در امتداد ‌آنها‌ست، از این رو اگر پیامبر ـ ص ـ از دنیا رفت نباید به عقب برگشت و یا در جا ایستاد، حركت ما نباید متكی به شخص باشد.
آیت الله نوری همدانی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام ـ ره ـ را نیز همانند رسالت پیامبران برشمردند و گفتند: امام ـ ره ـ با فكر، اخلاص، تدبیر و شجاعت خود قیامی را پایه‌گذاری كردند و مردم با حمایت‌های خود انقلاب را به وجود آوردند، نباید با رحلت ایشان همه چیز از بین برود و كارها دچار سستی شود. ایشان افزودند: باید همان ارزش‌های اسلامی مثل فرهنگ جهاد و شهادت مبارزه با استكبار و استعمار را سرلوحه راه اسلامی خود قرار داده، به جلو حركت كنیم.