تبیان، دستیار زندگی
یم  مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان قم خواستار جلوگیری مسؤولین شهر از دفن اموات در داخل شهر شوند. به گزارش خبرنگار رسا، حجت الاسلام والمسلمین روحانی در سخنانی به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران گفت: ما به شدت مخالف دفن ام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر كل اوقاف قم: مخالف دفن اموات در داخل شهر هستیم

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان قم خواستار جلوگیری مسؤولین شهر از دفن اموات در داخل شهر شوند.

به گزارش خبرنگار رسا، حجت الاسلام والمسلمین روحانی در سخنانی به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران گفت: ما به شدت مخالف دفن اموات در داخل شهر هستیم. باید محل دفن اموات به خارج از شهر منتقل شود. برای اجرای این طرح نیز آمده هرگونه همكاری با سایر دستگاه‌های مسؤول هستیم.
وی با بیان اینكه نزدیك به هفت مقبره خصوصی در داخل شهر قرار دارد كه از مدیریت این اداره خارج است، تصریح كرد: ممانعت از دفن اموات در این گونه مقبره‌ها و بعضی از گورستان‌های داخل شهر در توان اداره اوقاف نیست. از این رو باید ابتدا مقبره‌های جدیدی در خارج شهر احداث شود و دفن اموات به آنجا هدایت شود.
مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان قم نذورات جمع‌آوری شده از اماكن متبركه در سال 83 را سیصد و سی میلیون تومان عنوان كرد و توضیح داد: در‌آمد حاصله از موقوفه‌ها و اماكن متبركه باید در راستای حفظ و نگهداری و احیا و توسعه خود موقوفه به مصرف برسد. همچنین سایر جهات مصرف وقف ترویج قرآن، ارائه خدمات دارو و درمان، كمك به مستمندان، تعزیه‌داری و اطعام، احیای نماز و روزه، كمك به طلاب علوم دینی، تأمین هزینه سفر زوار به اماكن مقدس و نشر معارف اسلامی باشد.
وی در پایان اظهار امیدواری كرد با توجه به ادغام دو سازمان میراث فرهنگی و سازمان ایران‌گردی و جهان‌گردی، بودجه‌هایی برای بازسازی و تكمیل پروژه‌های اماكن مقدس اختصاص یابد.