تبیان، دستیار زندگی
اس حجت الاسلام محتشمی‌پور روز شنبه در مراسم عزاداری مجمع روحانیون مبارز در قم، انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را مهم‌ترین انتخابات در 26 سال گذشته دانست و گفت: مردم با اعتقاد و باور قلبی پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد. به گزا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام محتشمی‌پور: حضور مردم در انتخابات بر اساس

حجت الاسلام محتشمی‌پور روز شنبه در مراسم عزاداری مجمع روحانیون مبارز در قم، انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را مهم‌ترین انتخابات در 26 سال گذشته دانست و گفت: مردم با اعتقاد و باور قلبی پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار رسا، حجت الاسلام محشتمی‌پور روز شنبه در آخرین شب مراسم عزاداری مجمع روحانیون مبارز قم‌ با اشاره به اینكه ائمه اطهار ـ ع ـ حتی برای دشمنان خونی خود چراغ هدایت بوده‌اند، تأكید كرد: اسلام آمده است تا انسان را در جایگاه واقعی خود قرار دهد و این با زور و خشونت و سرنیزه امكان‌پذیر نیست. مردم باید اعتقاد و باور قلبی پیدا كنند و پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.
حجت الاسلام محتشمی‌پور شعار اصلی انتخاباتی كروبی را كه پیام صلح و دوستی به همه دنیاست، مد نظر قرار داد و گفت: یكی از اساسی‌ترین شعارهای كروبی كه طلیعه كار اوست و آن را در برنامه‌های خود قرار داده است، پیام صلح و دوستی به همه دنیاست. این شعار را باید با تیترهای درشت در ایران و خارج ایران منعكس كرد. برای تحقق این شعار نیز باید دولتی مقتدر در میان تمام اقوام و طوایف و همه انسان‌ها تشكیل داد. این شعار همان فلسفه اصلی بعثت همه انبیاست.
وی خاطر نشان ساخت: اگر در میان جامعه‌ای مودت و دو‌ستی حاكم شود، آن جامعه به وحدت خواهد رسید و قدرت پیدا می‌كند و بر اثر همین قدرت بر سرنوشت خود حاكم می‌شود. در طول تاریخ تمام بدبختی‌های بشر در نتیجه تفرقه و جنگ‌هایی بوده است كه قدرت‌های شیطانی ایجاد كرده‌اند. خداوند و اسلام پیام صلح و دوستی را تنها برای مسلمانان نیاورده است، بلكه این پیام برای همه ادیان و اهل كتاب است. وی افزود: اگر حكومت و دولت مقتدر با پشتوانه رأی یك ملت تشكیل شود، هم در درون پیام‌آور دوستی است و هم می‌تواند با صلح و دوستی با سایر ادیان و اقوام برخورد كند.
سخنران مراسم مجمع روحانیون مبارز، قدرت ‌سیاسی و نظامی را معیارهای ارزشی ندانست و گفت: آنها كه قدرت و ثروتشان، تكیه بر خداست دارای انسانیت هستند. ملاك در اسلام كرامت انسان‌هاست كه با انتخاب خود وارد عرصه عمل می‌شو‌ند.
وی انتخابات ریاست‌جمهوری را حساس‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین انتخاب در طول 26 سال گذشته ارزیابی كرد و با اشاره به شرایط حاكم بر منطقه خاورمیانه و ایران یادآور شد: امروز در فلسطین شاهد یك واقعیت تلخ هستیم كه جهان اسلام باید در برابر آن تصمیم بگیرد، ولی متأسفانه به دلیل اختلافات و فسادهای دولت‌های اسلامی و منطقه شاهد ‌ضعف شدید حكومت‌های اسلامی هستیم و هیچ كس حرفی نمی‌زند. در مقابل تندروی‌های صهیونیسم و تروریست‌ها به دنبال تخریب مسجد‌الأقصی و ساخت بنای معبد داوود هستند.
دبیر كنگره بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان اینكه یهودی‌ها همواره مورد غضب الهی قرار گرفته و همیشه متفرق زندگی كرده و مكان ثابتی نداشته‌اند، گفت: ما كنفرانسی در لبنان برگزار كردیم كه در آن تمام خاخام‌های یهودی از سرتاسر جهان جمع شده بودند و نسبت به اقدامات نژاد‌پرستانه رژیم صهیونیستی اعتراض می‌كردند، ولی شاهد هستیم كه تعداد كمی یهودی صهیونیست به وسیله قدرت‌های بزرگ شیطانی مانند شمشیری بر قلب ملت‌های مسلمان و منطقه وارد شده‌‌‌اند.
وی در پایان اظهار امیدواری كرد بیش از یك میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان بتوانند نظام توحیدی را در جهان حاكم و فضای عطر‌آگین صلح و دوستی را برقرار كنند.