تبیان، دستیار زندگی
قر معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به این که تهیه و تدوین طرح جامع نهضت قرآن آموزی به پایان رسیده است ، تهیه این طرح را اقدامی به منظور نظام مند کردن فعالیت های قرآنی کشور اعلام کرد و گفت : در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن : طرح جامع نهضت قر

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به این که تهیه و تدوین طرح جامع نهضت قرآن آموزی به پایان رسیده است ، تهیه این طرح را اقدامی به منظور نظام مند کردن فعالیت های قرآنی کشور اعلام کرد و گفت : در طرح جامع نهضت قرآن آموزی ، تمام موارد لازم به منظور ایجاد هماهنگی کامل بین مراکز قرآنی کشور به طور دقیق مشخص شده است .

احمد حاجی شریف معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم در گفت وگو با خبرنگار دین و اندیشه "مهر"، اظهار داشت : طرح فوق در حال حاضر در مرحله کارشناسی نهایی قرار دارد و پس از آن به طرح و برنامه سازمان ارجاع خواهد شد .

وی با اشاره به این که طرح جامع نهضت قرآن آموزی در طرح و برنامه سازمان دارالقران نیز مورد کارشناسی دقیق قرار می گیرد ، گفت : چنانچه نظر اصلاحی از سوی کارشناسان این بخش مورد نظر باشد ، اعمال و پس از آن طرح به شورای تخصصی سازمان دارالقرآن می رود .

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم اعلام کرد : طرح نهضت قرآن آموزی پس از تأیید نهایی از سوی شورای تخصصی ، وارد مرحله اجرایی کار خواهد شد .

حاجی شریف با اشاره به این که تلاش می شود طرح فوق تا پایان فروردین ماه وارد مرحله اجرا شود ، افزود : نظام مند کردن فعالیت های قرآنی و ایجاد هماهنگی لازم بین مراکز مختلف قرآنی از جمله اهداف طرح نهضت قرآن آموزی است .

بهره گیری هر چه بهتر از امکانات موجود ، توجه ویژه به  ارزش ها و اصول حاکم بر نهضت و تعیین عوامل چالش زا از دیگر مواردی است که در تهیه طرح جامع نهضت قرآن آموزی مورد نظر قرار گرفته است .

بنیان نهضت قرآن آموزی با تشکیل دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج قرآن آموزی نهاده شد، در این بخش نگاه به مقوله قرآن آموزی چندان کلان نبود ، اما از سوی دارالقرآن سازمان تبلیغات بحث کلان آموزش و ترویج قرآن و مفاهیم این کتاب آسمانی مطرح  و تشکیل و فعالیت سازمان دارالقرآن الکریم  ، سال 79 و در جریان برنامه سوم توسعه به تصویب رسید .

سازمان دارالقرآن الکریم ، نهضت قرآن آموزی را فعال کرده و در راستای گسترش ، تعمیق و تبیین قرآن و فراگیرتر کردن آن در قالب روخوانی و روانخوانی قرآن فعالیت می کند .

منبع : مهر