تبیان، دستیار زندگی
بچه ها به شدت به کشف چیز های عجیب و غریب، کنجکاوی و بازی کردن علاقه دارند و طبیعت یکی از بهترین زمینه ها را برای ارضای این حس آنها فراهم کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با کاشتن این 5 گیاه کودک تان را با طبیعت دوست کنید

بچه ها به شدت به کشف چیز های عجیب و غریب، کنجکاوی و بازی کردن علاقه دارند و طبیعت یکی از بهترین زمینه ها را برای ارضای این حس آنها فراهم کرده است.

بخش خانواده ایرانی تبیان
کاشتن گیاه

بچه ها به شدت به کشف چیز های عجیب و غریب، کنجکاوی و بازی کردن علاقه دارند و طبیعت یکی از بهترین زمینه ها را برای ارضای این حس آنها فراهم کرده است. به همین دلیل است که هنوز خاک بازی برای بچه ها جذابیت دارد و کاشتن گل و گیاه و کار با وسایل باغبانی برای خیلی از آنها شگفت انگیز به نظر می رسد. بنابر این ما هم دست به کار شدیم و چند تا از گیاهانی را که بچه ها راحت می توانند آنها را در خاک باغچه یا گلدان بکارند به شما پیشنهاد داده ایم.


گل آفتابگردان
این گل حتما باید در باغچه بچه ها باشد. گل آفتابگردان با اینکه یک یا دو بار گل می دهد اما میوه بسیاری می دهد که همان تخمه های آن است. گل های آفتابگردان در مدت یک هفته سبز می شوند، بعد از دو هفته جوانه های کوچک می زنند و بسته به گونه های شان، در طی یک ماه نزدیک به 2 متر می رسند. پس از 8 هفته جوانه ها گل می دهند و صد ها دانه آفتابگردان آشکار می شوند. دقت کنید دانه های آفتابگردانی که تهیه می کنید شیرین باشند و از انواعی که در غذا استفاده می شوند. دانه های آفتابگردان به طور طبیعی در آفتاب اواخر تابستان خشک می شوند و سرشاز آهن و پروتئین هستند که میان وعده های خوبی هم به شمار می آیند. اما باید حواس تان باشد که مقداری از آنها را برای کاشتن در سال بعد نگه دارید.

تُرُبچه
یکی از گیاهانی است که سریع رشد می کند و برای باغبان های کوچکی که صبر زیادی ندارند تا گیاه آهسته رشد کند، کاملا مناسب است! تُرُبچه ها طی 3 تا 10 روز جوانه می زنند و  فصل رشد خیلی کوتاهی دارند که معمولا بین 20 تا 30 روز است. آنها را می توان نزدیک به هم کاشت.

کاهو
یک محصول سریع و قابل اعتماد برای اینکه آن را به بچه بدهید و او نتیجه اش را به سرعت ببیند. همچنین بهترین فرصت برای این است که فرزند تان را به سالاد علاقه مند کنید. کاهو جا های تیره و کم نور را دوست دارد بنابر این باید خاک را مرطوب نگه دارید به ویژه در طول دو هفته اول کاشت. دانه ها در طی 7 تا 10 روز جوانه می زنند و فصل رشد شان بین 40 تا 50 روز است. البته برگ های این گیاه خوشمزه زودتر و بین 30 تا 35 روز رشد می کنند.

نخودفرنگی
یک محصول اولیه که سریع رشد می کند و برای بچه ها هم سرگرم کننده است. 10 روز طول می کشد تا آنها جوانه بزنند و در حدود 60 روز بالغ می شوند. آنها جا های خنک و تیره و کم نور باغچه را ترجیح می دهند. از این گیاهان باید مراقبت شود و حتی یک بخش جدا برای آن در نظر بگیرند. نخودفرنگی ها خیلی پر طرفدارند و غلاف آنها خوراکی است و چون کوتوله هستند می توانند بدون نیاز به داربست رشد کنند.

هویج
بذر هویج باید مستقیما در خاک نگه داشته شوند چون آنها دمای خنک را ترجیح می دهند.این گیاهان ممکن است خیلی آهسته سبز شوند بنابر این باید به فرزندتان بگویید که کمی صبور باشد! هویج ها معمولا در حدود 60 روز طول می کشد تا رشد کنند و بزرگ شوند. خاک باید عاری از هر گونه سنگ باشد تا هویج فضای کافی برای رشد به پایین داشته باشد. خاک را مرطوب نگه دارید و هر 3 ساعت به آن آب بدهید چون آب بیش از حد باعث شاخ و برگ دار شدن گیاه می شود نه رشد بیشتر ریشه. انواع کوچک هویج ها برای بچه ها کاملا مناسبند چون هم زودتر رشد می کنند و بسیار خوشمزه ترند.



منبع:نی نی سایت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.