تبیان، دستیار زندگی
معاونت آموزش حوزه های علمیه شرایط و نحوه ثبت نام در آموزش غیرحضوری حوزه های علمیه را ویژه طلاب سطوح عالی اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرایط ثبت نام آموزش غیرحضوری حوزه اعلام شد

معاونت آموزش حوزه های علمیه شرایط و نحوه ثبت نام در آموزش غیرحضوری حوزه های علمیه را ویژه طلاب سطوح عالی اعلام کرد.

شایان توضیح است، در نظام آموزش غیر حضوری نیاز به شرکت در هیچ کلاسی نیست و نمره قبولی در تمام امتحانات ۱۲ است اما با توجه به کاهش شهریه، حتما قبل از اقدام، تمام شرایط خود را مد نظر قرار دهید.

شرایط ثبت نام غیرحضوری

شرط نخست در این مسأله اشتغال تمام وقت در یکی از نهادها یا ارگان های انقلاب اسلامی متناسب با شئون روحانیت است و دیگر آنکه باید دروس سطح یک طلبه تکمیل و پایه ششم نیز حداقل با معدل 14تکمیل شده باشد.

شرط بعدی ثبت نام در شیوه غیرحضوری گذراندن تحصیلات دوره سطح یک کتبی و شفاهی به صورت رسمی طبق ضوابط و در مدارس تحت برنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه و عدم استفاده از ماده 10 و 18 و نداشتن مشکل آموزشی و صیانتی (آماری( است.

در این مسأله بیان این نکته ضروری است که در ثبت نام غیرحضوری اعم از انتقال از حضوری به غیرحضوری یا تمدید دوره غیرحضوری (انتقال از غیرحضوری به غیرحضوری) رعایت شرایط مذکور الزامی است.

ملاحظات قابل توجه

در این موضوع چند مسأله مهم قابل توجه است؛ نخست آنکه انصراف از غیرحضوری (انتقال از غیرحضوری به حضوری ) فقط در نیم سال اول امکان پذیر می باشد و دوم آنکه تغییر دوره از حضوری به غیرحضوری و بالعکس در هر سال تحصیلی، فقط برای یک مرتبه امکان پذیر می باشد؛ همچنین طلاب محترم فقط مجاز به شرکت در محل آزمون تعیین شده از طرف مدیریت استان محل تحصیل خود می باشند.

شایان توضیح است، لازم است کلیه انتخاب درس ها و همچنین شرکت در امتحان، در مدرسه غیرحضوری که در سامانه به عنوان محل تحصیل طلبه شناخته می شود صورت پذیرد و شرکت در امتحان منوط به ثبت نام در دوره غیرحضوری، انتخاب درس مطابق آیین نامه و نیز نهایی شدن انتخاب درس توسط مدیریت محترم استان می باشد.

همچنی تمامی امتحانات غیرحضوری حداقل نمره قبولی 12و امکان استفاده از تک ماده وجود ندارد؛ حضور در امتحانات هر نیم سال مطابق ضوابط برای کلیه طلاب عضو آموزش غیرحضوری الزامی است و در صورت غیبت و یا انصراف از جلسه امتحان، نمره صفر منظور خواهد شد و طلابی که دارای مشکل آموزشی از قبیل عدم رشد تحصیلی مناسب و یا انفصال از تحصیل هستند، لازم است قبل از اقدام برای انتقال، نسبت به رفع مشکل آموزشی اقدام نمایند.

مراحل ثبت نام غیر حضوری

نخست مراحل عمومی است که در این مرحله طلبه ابتدا به سامانه نجاح یا پنل شخصی مراجعه و گزینه ثبت نام در آموزش غیرحضوری را انتخاب می کند و پس از مطالعه شرایط و ضوابط بر روی گزینه «ثبت نام درآموزش غیرحضوری اینجا کلیک نمایید» کلیک می کند؛ همچنین جهت ثبت نام غیرحضوری می توان از گزینه « ثبت درخواست انتقال » نیز به صورت مستقیم وارد شد.

پس از مراحل عمومی نوبت به مراحل اختصاصی می رسد که در این مرحله طلاب ابتدا نوع انتقال غیرحضوری را از بین انواع انتقالات انتخاب می کند و پس از آن، نوع غیرحضوری را از بین انواع آن مشخص می کند.

در ادامه پس از انتخاب استان، شهر و مدرسه مقصد، ثبت اطلاعات خواسته شده و بارگذاری مدرک شغلی، درخواست انتقال خود را ثبت می کند

در صورت درخواست انصراف از غیرحضوری (انتقال از غیرحضوری به حضوری) مراحل مذکور بدون نیاز به تکمیل اطلاعات مربوط به اشتغال و  بارگذاری گواهی اشتغال انجام شود.

گفتنی است، زمان ثبت نام برای نیم سال اول از 22 آبان ماه تا 20 آذرماه سال جاری است و همچنین زمانبندی انتخاب درس غیرحضوری اول آذرماه تا پانزدهم دی ماه است و امتحانات غیرحضوری نیز در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
تهیه و تنظیم: سید سبحان بطحایی