تبیان، دستیار زندگی
/ به همت گروه علم و دین مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور همایش چهار روزه " گفت وگوی علم و دین " اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه تهران برگزار می شود دکتر شیوا خلیلی، دبیرعلمی همایش گفت و گوی علم دین، در گفت وگو با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش /

به همت گروه علم و دین مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور همایش چهار روزه " گفت وگوی علم و دین " اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه تهران برگزار می شود

دکتر شیوا خلیلی، دبیرعلمی همایش گفت و گوی علم دین، در گفت وگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، ضمن اعلام برگزاری این همایش در اردیبهشت ماه گفت : با توجه به ضرورت وجود نظامی هماهنگ و منسجم از مفاهیم حیات، انسان، تکامل حقیقی فرد و جامعه، گروه علم و دین مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور، همایش چهار روزه ای با عنوان گفت وگوی علم و دین را برگزار می‌ کند. این همایش در راستای تبیین مفهوم واقعی سلامت و برنامه ریزی برای ارتقاء سطح سلامت فرد و جامعه برگزار می شود.

وی در ادامه افزود : نظریه های علمی، فلسفی و الهیاتی در مورد منشاء حیات، حیات و هدفمندی، تبیین حیات و ویژگی های اصلی آن، چگونگی پیدایش گونه های حیات در جهان طبیعت، فعل خدا در امر پیدایش و تکامل حیات، بررسی نظریة تکامل- داروینیسم- داروینیسم نوین، نظریه های انسان در فرهنگ اسلامی، تحقیقات و نظریه‌ های موجود در روان‌شناسی اسلامی، روان شناسی، روان درمانی و اسلام، معنویت - تجربه دینی و روان شناسی اسلامی و ... از محورهایی است که در این همایش بررسی می شود.

دکتر خلیلی خاطر نشان ساخت : همچنین در زمینه جهانی شدن، معنویت عصر جدید، محیط زیست، جایگاه اخلاق در قرن 21، تحقیقات جنسیتی، رسانه، تکنولوژی، مکانیک کوانتوم و کاربرد آن در مباحث علم و دین، فرا روان‌ شناسی، ژنتیک، اخلاق پزشکی، طب مکمل و جایگزین، زیست شناسی اجتماعی، پزشکی تکاملی، روان‌شناسی تکاملی میزگردها و کارگاه های آموزشی برگزار خواهد شد.

 دبیر علمی همایش گفت و گوی علم و دین کارگاه های آموزشی که در این همایش برگزار خواهد شد را چهار مورد عنوان کرد و گفت : عناوین این کارگاه ها عبارتند از علم و دین، تکامل، حیات و ژنتیک، الهیات و تکامل زیستی.

دکتر خلیلی زمان برگزاری این همایش را 12 الی 15 اردیبهشت ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران اعلام کرد و گفت : هر یک از روزهای این همایش چهار روزه به یک موضوع اختصاص دارد که  به ترتیب عبارتند از : 1- رابطه علم و دین، 2- حیات و تکامل ژنتیک، 3- انسان و سلامت، 4- گفت و گوی علم و دین در موضوعات کاربردی محیط زیست و تکنولوژیک.

همایش چهار روزه گفت و گوی علم و دین با همکاری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دانشگاه مفید قم، موسسه مطالعات مشاوره اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و هنر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن زنان مسلمان پژوهشگر و انستیتو روان پزشکی تهران برگزار  می شود.