تبیان، دستیار زندگی
ند آیت الله امینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم روز جمهوری اسلامی را یك روز بزرگ برشمرد و از مردم خواست برای اسلامی شدن نظام تلاش كنند به گزارش خبرنگار رسا، آیت الله امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم روز دوازدهم فر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیة الله امینی : مردم برای اسلامی شدن نظام كوشش كنند

آیت الله امینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم روز جمهوری اسلامی را یك روز بزرگ برشمرد و از مردم خواست برای اسلامی شدن نظام تلاش كنند

به گزارش خبرنگار رسا، آیت الله امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم روز دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی را یك روز بزرگ برشمرد و تأكید كرد: در بهمن‌‌ماه سال 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ولی مهم‌تر از آن تعیین نوع حكومتی بود كه باید جایگزین رژیم سابق می‌شد.
نایب رییس‌ مجلس خبرگان رهبری تنها رأی دادن مردم به نظام جمهوری اسلامی را برای تشكیل یك حكومت اسلامی كافی ندانست و خاطر نشان ساخت: زمانی جمهوری اسلامی محقق می‌شود كه اسلام در بین مردم دیده شود و این وظیفه همه است كه غیر از رأی دادن برای اسلامی شدن این نظام ‌كوشش كنند.
وی با اشاره به سخنان حضرت امام ـ ره ـ كه ‌بازار ما باید اسلامی شود، نبودن ربا و عدم سرمایه‌گذاری‌های ربوی، نبودن خیانت و فریب، بی‌عدالتی و گران‌فروشی و مانند آن را از نشانه‌های یك بازار اسلامی برشمرد و با طرح این سؤال كه آیا بازار فعلی ایران اسلامی است، توضیح داد: اگر در بازار بی‌انصافی و گران‌فروشی وجود ندارد چگونه اجناس كشاورزان زحمت‌كش به قیمت بسیار ارزان خریداری می‌شود و سپس با قیمت‌های گران عرضه می‌شود.
آیت الله امینی مشكل اصلی كشاورزان را وجود واسطه‌های فراوان عنوان كرد و با انتقاد از دولت به علت عدم اقدام مفید برای از بین بردن این واسطه‌ها، خطاب به آنها گفت: دولت عرضه ندارد جلوی شما را بگیرد و خود شما انصاف و وجدان ندارید؛ مسلمانی تنها به این نیست كه در ایام محرم در بازار یك پرچم مشكی نصب شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ایجاد و گسترش واحدهای كوچك صنعتی در روستاها شد و گفت: با این اقدام می‌توان از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری كرد و مشكلاتی را هم كه از ناحیه مهاجرت روستاییان به وجود آمده است، كنترل كرد و كاهش داد.