تبیان، دستیار زندگی
و حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر خوشنویس : مركز آموزش تخصصی علوم حدیث پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با مصوبه شورای عالی حوزه علمیه قم در سال 82 تأسیس شد و برطرف ساختن نیاز رشته‌های مختلف علوم اسلامی به پژوهش‌های حدیثی، ضر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسؤول مركز آموزش تخصصی علوم حدیث از پذیرش طلاب مستعد و

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر خوشنویس : مركز آموزش تخصصی علوم حدیث پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با مصوبه شورای عالی حوزه علمیه قم در سال 82 تأسیس شد و برطرف ساختن نیاز رشته‌های مختلف علوم اسلامی به پژوهش‌های حدیثی، ضرورت پاسخ‌گویی به شبهات و پرسش‌های گوناگون، فقدان زمینه و امكانات مناسب برای پرورش نیروهای مستعد و فرهیخته در پژوهش‌های حدیثی، تربیت و پرورش محققان كه پاسخ‌گوی نیازهای حوزه و دانشگاه باشند، از مهم‌ترین اهداف این مركز است.
وی از تحصیل 70 دانشجو در مركز تخصصی علوم حدیث خبر داد و تصریح كرد: امسال برای چهارمین دوره جذب طلاب مستعد و علاقمند از تاریخ 17 اسفندماه سال گذشته فراخوانی اعلام شد و تا تاریخ 20 اردیبهشت سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، لذا طلابی كه دارای شرایط اتمام سطح یك حوزه، اشتغال به تحصیل در دروس فقه و اصول، نداشتن منع قانونی، موفقیت در آزمون كتبی و مصاحبه و حداكثر سن 30 سال باشند می‌توانند در این ورودی نام‌نویسی كنند.
مسؤول مركز آموزش تخصصی علوم حدیث، شرح لمعه (جلد 1 و 2)، اصول فقه مرحوم مظفر (جلد 1 و 2)، اطلاعات عمومی، ترجمه و شرح نهج‌البلاغه فیض‌الاسلام (نامه 31 و صد كلمه اول از كلمات قصار) جواهر‌البلاغه و درایه‌الحدیث را از مواد آزمونی و اعطای مدرك تخصصی معتبر علوم حدیث سطح دو، پرداخت كمك هزینه تحصیلی، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و معافیت از دروس عمومی حوزه را از مزایای این دوره برشمرد.
وی در ادامه علومی چون رجال، بررسی سند احادیث، ادبیات حدیث، شناخت مقارن احادیث و شناخت منابع حدیثی فریقین را از متون درسی طلاب برشمرد و تصریح كرد: در این دوره‌ها از اساتید بسیار مجرب كه در رشته‌های تخصصی خود اهل تألیف و تحقیق هستند، استفاده می‌شود و بر همین اساس كیفیت آموزش از سطح خوبی برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین خوشنویسی استقبال طلاب از دوره‌های این مركز را بسیار خوب ارزیابی كرد و با اعلام اینكه تاكنون نزدیك به 140 نفر نام‌نویسی كرده‌اند از محدودیت 40 نفری جذب طلاب خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند ‌از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 19 به مدرسه عالی دارالشفاء، ساختمان آموزش، مركز تخصصی علوم حدیث مراجعه كنند.
وی در پایان گفت: طلاب در طول سه سال تحصیل در این مركز صبح‌ها باید در كلاس‌های فقه و اصول حوزه شركت كنند و بعد‌ازظهرها از كلاس‌های تخصصی علوم حدیثی بهره ببرند.
منبع : رسا