تبیان، دستیار زندگی
اء رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این که وقف سنتی حسنه و یادگاری از پیامبر اکرم (ص) و دین اسلام است ، اطلاع رسانی و تبلیغات مؤثر ،به منظور گسترش و ترویج وقف را ضروری اعلام کرد و گفت : وقف از عوامل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی لرستان : وقف از عوامل احیاء

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این که وقف سنتی حسنه و یادگاری از پیامبر اکرم (ص) و دین اسلام است ، اطلاع رسانی و تبلیغات مؤثر ،به منظور گسترش و ترویج وقف را ضروری اعلام کرد و گفت : وقف از عوامل احیاء و گسترش فرهنگ اسلام است .

حجت الاسلام اسماعیل قبادی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان در گفت وگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر" سابقه وقف را مربوط به پیش از اسلام اعلام کرد و گفت : هر انسانی که به روز معاد و ماندگاری معتقد باشد ، در زمینه خیرات و ذخیره آخرت خود فعالیت می کند که بی تردید وقف یکی از ذخایر ارزنده و ماندگار برای هر انسان خیراندیش است .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان با اعلام این که وقف "صدقه جاریه" است ، افزود : در واقع وقف صدقه ای است که آثار و برکات آن همواره جریان و تحرک داشته و خیرات آن برای وقف کننده ، به صورت دائم جاری و ساری خواهد بود .

حجت الاسلام قبادی ، با اعلام این که وقف خیراتی محکم است که همواره در مسیر توسعه و گسترش قرار دارد ، فعالیت به منظور اطلاع رسانی مناسب در این زمینه و ارائه آگاهی لازم در مورد دستاوردها و ارزش های این سنت حسنه را امری ضروری اعلام کرد و گفت : افراد مسئول می بایست در امر تبلیغ و اطلاع رسانی دقیق در زمینه وقف و تأثیرات آن ، فعالیت های جدی و مستمری داشته باشند .

وی با یادآوری این که روحانیت برای تبلیغ امر وقف و گسترش این سنت حسنه نقش ارزنده ای بر عهده دارند ، وقف را از سنت های به یادگار مانده از پیامبر اکرم (ص) و دین اسلام معرفی و تصریح کرد : بهره مندی مادی و معنوی اقشار مختلف مردم از وقف ، دستاوردی است که ارزش های بسیاری را برای وقف کننده در پی خواهد داشت .

وی افزود : وقف در هر زمینه ای که باشد ، اعم از مکان و یا منابعی چون کتاب ، همگی تبلیغی است برای دین اسلام که رضای خداوند متعال ، خشنودی قلبی وقف کننده و بهره مندی آحاد مردم را موجب می شود .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان تأکید کرد : وقف نیز می بایست همانند اعتکاف و روزه ماه مبارک رمضان در میان اقشار مختلف مردم نهادینه شده و تمام کسانی که استطاعت آن را دارند ، در این زمینه اقدام کنند .

حجت الاسلام قبادی وقف را از عوامل احیاء و گسترش فرهنگ اسلامی اعلام و تصریح کرد : فرهنگ سازی در این زمینه ، ضرورتی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب در این زمینه صورت نمی گیرد .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این که یادآوری امر وقف به اقشار مختلف مردم وظیفه دستگاه های مرتبط و رسانه های جمعی است ، هماهنگی دستگاه های مسئول را برای فرهنگ سازی مناسب در این زمینه ضروری عنوان کرد و گفت : برای فعالیت هر چه بهتر در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ وقف ، به عقیده بنده بسیار به جا و شایسته است که به مناسبت روز وقف ، اعزام مبلغ و روحانی آگاه را به مناطق مختلف کشور داشته باشیم ، در این شرایط تبلیغات مؤثری در راستای وقف و گسترش آن انجام خواهد شد .