تبیان، دستیار زندگی
دی اختری عضو کمیته ارشاد و تبلیغات مجلس با تأکید بر ضرورت ارتقاء فعالیت های دینی و فرهنگی ، اختصاص بودجه و اعتبارات کافی را لازمه این امر اعلام کرد و گفت : در شرایطی که تمام کشورها اعتبار ویژه ای برای مقوله فرهنگ در نظر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختصاص بودجه کافی لازمه ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های دی

اختری عضو کمیته ارشاد و تبلیغات مجلس با تأکید بر ضرورت ارتقاء فعالیت های دینی و فرهنگی ، اختصاص بودجه و اعتبارات کافی را لازمه این امر اعلام کرد و گفت : در شرایطی که تمام کشورها اعتبار ویژه ای برای مقوله فرهنگ در نظر می گیرند ، در کشور ما این بخش کمتر مورد توجه است.

حجت الاسلام عباسعلی اختری عضو کمیته ارشاد و تبلیغات و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دین  اندیشه "مهر" اظهار داشت : به عقیده بنده طی سال 83 ، نهادهای دینی در حد توان و امکانات فعالیت داشته و اقدام کرده اند .

وی با یادآوری این که امکانات و بودجه نهادها و مؤسسات دینی ، بسیار کمتر از دیگر دستگاه های کشور است ، بر ضرورت افزایش امکانات و اعتبارات این بخش تأکید کرد و گفت : در صورت افزایش مناسب شاهد ارتقاء فعالیت های مطلوب و مؤثر خواهیم بود .

عضو کمیته ارشاد و تبلیغات مجلس شورای اسلامی افزود : با توجه به این مسئله ، کمیسیون فرهنگی مجلس برای بودجه سال 84 افزایش اعتبارات این بخش را خواستار شد که قسمت اعظمی از آن مورد موافقت قرار نگرفته و تنها مقدار بسیار کمی از افزایش اعتبارات پیشنهادی ، پذیرفته شد.

حجت الاسلام اختری با اشاره به این که در دنیای امروز تمام قدرت ها و دولت ها برای امور فرهنگی و اصلاح موارد مربوط به این بخش ، بودجه های کلانی را در نظر می گیرند ، کم توجهی به این مقوله را در کشور یادآورشد و گفت : برای آنکه دستگاه های فرهنگی و دینی توانایی انجام اقدامات ارزشمندتر و کلان تر را داشته باشند ، می بایست به مقوله بودجه و اعتبارات این بخش بیش از پیش توجه شده و در راستای رفع نیازهای موجود اقدام کرد ، در این شرایط می توان انتظار داشت دستگاه های دینی و فرهنگی کشور فعالیت های مؤثر و سازنده ای داشته باشند .