تبیان، دستیار زندگی
آئینهای وحدت بخش نماز جمعه همزمان با دوازدهم فروردین « روز جمهوری اسلامی » با حضور مردم انقلابی و مسلمان شهرها و بخشهای مختلف كشور برگزار شد. در این آئینها خطبای جمعه با تبریك یوم الله 12 فروردین سالروز برقراری نظام جمهوری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنان ائمه جمعه در نمازهای جمعه سراسر کشور

آئینهای وحدت بخش نماز جمعه همزمان با دوازدهم فروردین « روز جمهوری اسلامی » با حضور مردم انقلابی و مسلمان شهرها و بخشهای مختلف كشور برگزار شد.
در این آئینها خطبای جمعه با تبریك یوم الله 12 فروردین سالروز برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران , این روز بزرگ را نماد همبستگی و همدلی ملت ایران در تثبیت حكومت جمهوری اسلامی دانسته و بر حفظ نظام اسلامی و ارزشهای آن تاكید كردند.
ائمه جمعه با بیان اینكه همبستگی و وحدت ملت ایران تاكنون تمام توطئه های دشمنان انقلاب را خنثی نموده بر پایداری و مقاومت مسئولان و مردم در برابر زیاده خواهی های آمریكا و مستكبران تاكید نموده و استفاده از انرژی هسته ای را حق مسلم مردم ایران دانستند.
خطبای جمعه اظهار داشتند : ملت انقلابی ایران همانگونه كه تاكنون در تمام عرصه ها با حضور خود بر پایبندی به نظام اسلامی صحه گذشته در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی نیز این امر مهم را تثبیت خواهد كرد. خلاصه اخبار واصله از نماز جمعه شهرستانها به شرح ذیر می باشد :
قم ـ خطیب جمعه قم با اشاره به یوم الله 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران همگان را به حفظ نظام اسلامی و ارزشهای آن فرا خواند.
آیت الله امینی در خطبه های نماز جمعه قم تصریح كرد : دشمنان اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی سعی كردند نظام دیگری جایگزین این نظام مقدس كنند اما با تدبیر امام راحل و رای قاطع مردم به جمهوری اسلامی همه توطئه های آنان خنثی و نظام اسلامی در ایران پایه گذاری و تثبیت شد.
زنجان ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با گرامیداشت سالروز تاسیس نظام جمهوری اسلامی گفت : بیش از 98 درصد مردم ایران در 12 فروردین ماه سال 1358 به برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند.
حجت الاسلام محمدتقی واعظی در خطبه های نماز جمعه زنجان افزود : ملت ایران در این روز یكپارچه و مصمم به فرمایش حضرت امام خمینی (ره ) درخصوص تاسیس نظام جمهوری اسلامی « نه یك كلمه زیاد و نه یك كلمه كم » مهر تایید زدند.
وی با بیان اینكه مردم ایران به آینده ای بس شكوهمند امیدوار هستند تاكید كرد , نظامی كه با رای قاطع و حداكثری مردم در ایران پا گرفته , ابدی و همیشگی خواهد بود.
زاهدان ـ امام جمعه زاهدان تنها رمز پیروزی مسلمانان را برای پیشبرد اهداف اسلامی وحدت و انسجام اسلامی دانست . حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در خطبه های نماز جمعه زاهدان با برشمردن بعضی توطئه های استكبار جهانی در منطقه خاورمیانه به ویژه خلیج فارس خروج نیروهای سوریه از لبنان , طرح تغییر نام خلیج فارس , اشغال كشور عراق , بحران سازی علیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از دستیابی كشورمان به فن آوری هسته ای را از جمله نقشه های شوم امریكا در منطقه دانست . وی با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران در سایه وحدت ملی و هوشیاری ملت تاكنون از گردنه های بسیار خطرناك عبور و به قله های رفیع پیروزی در عرصه های مختلف رسیده است , از انتخابات آتی ریاست جمهوری بعنوان آزمون بزرگ دیگری برای ملت ایران یاد كرد و مشاركت هرچه بیشتر مردم در این انتخابات را خواستار شد.
ارومیه ـ امام جمعه ارومیه با تبریك روز جمهوری اسلامی گفت : در 12 فروردین سال 58 حق مردم مسلمان و انقلابی ایران احقاق شد و احكام دین اسلام به عنوان منشور حكومتی كشورمان امكان اجرا یافت . حجت الاسلام والمسلمین حسنی در خطبه های نمازجمعه ارومیه تحقق حكومت جمهوری اسلامی در ایران را موهبتی بزرگ برای مردم كشورمان برشمرد.
اراك ـ خطیب جمعه اراك گفت : 12 فروردین سال 58 از روزهای بسیار مهم و روز تثبیت حكومت الهی است . آیت الله محسنی گركانی در خطبه های نمازجمعه اراك افزود : در چنین روزی بنای حكومت اسلامی ایران با رای قاطع مردم رسمیت یافت .
تبریز ـ امام جمعه تبریز بر حفظ و حراست از جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی ایران تاكید كرد. حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در خطبه های نمازجمعه تبریز بااشاره به سالروز 12 فروردین روز استقرار جمهوری اسلامی ایران به ایادی استكبار كه خواسته یا ناخواسته ارزشهای انقلاب اسلامی را تضعیف می كنند و آب به آسیاب دشمن می ریزند , هشدار داد.
سمنان ـ امام جمعه موقت سمنان 12 فروردین را از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی و روز افتخار و عزت ملت ایران دانست . حجت الاسلام عبدوس در خطبه های نمازجمعه سمنان بااشاره به اهمیت روز جمهوری اسلامی بعنوان آغاز تحقق یافتن احكام اسلام در كشور , رهبری امام خمینی را از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بر پاسداری از نظام اسلامی تاكید كرد.
وی افزود : امروز دنیا چشم به ایران دوخته است و تمام تلاشهای دشمنان برای شكستن نظام جمهوری اسلامی و در این جهت است كه ایران را در مقابل آمریكا به نرمش و انعطاف وادار كنند , اما به قدرت خداوند در طول 26 سال گذشته ملت ما ایستاده اند و علیرغم اینهمه عربده كشی غربی ها بر علیه این نظام مقدس امروز مسئولان نظام باافتخار اعلام می كنند كه هیچ قدرتی نمی تواند مانع دست یابی كشورمان به چرخه سوخت هسته ای گردد. امام جمعه موقت سمنان گفت : آمریكایی ها در دهه 70 یعنی بیش از 30 سال پیش نیاز ایران به انرژی و نیروگاه اتمی را مورد تایید قرار داده اند اما اكنون با گذشت بیش از سی سال برای استفاده نظام جمهوری اسلامی از این حق مسلم خود جنجال آفرینی می كنند. وی افزود : غربی ها كه سالها مبلغ مخالفت دین با علم بوده اند , نمی توانند بپذیرند كه امروز كشوری مانند ایران با تكیه بر اسلام در حال فتح قله های علم و دانش بوده ودر زمینه های مختلف علمی در حال پیشرفت می باشد و لذا دست به جنجال آفرینی می زنند. حجت الاسلام عبدوس زحمات و تلاشهای شبانه روزی پرسنل نیروی انتظامی و پلیس راه در جهت ایجاد امنیت در طول تعطیلات نوروزی و كاهش میزان تصادفات جاده ای را مورد تقدیر قرار داد و از تلاش هلال احمر , آموزش و پرورش و دیگر دستگاهها در جهت ایجاد تسهیلات برای مسافران نوروزی قدردانی نمود.
گچساران ـ امام جمعه گچساران گفت : روز 12 فروردین نماد همبستگی و همدلی ملت ایران است كه در این روز مردم به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند. حجت الاسلام سیدعلی نقی متقی كاشانی در خطبه های نمازجمعه گچساران افزود : بیش از 98 درصد مردم در این رفراندوم به نظام جمهوری اسلامی رای دادند و این امر دشمنان انقلاب و نظام را مایوس كرد. امام جمعه گچساران گفت : نظام جمهوری اسلامی ایران با رای بالای مردم و حضور گسترده آنها در همه پرسی 12 فروردین سال 58 تثبیت شد . وی گفت : به بركت این نظام امروز ملت ایران در دنیا با افتخار و سربلندی زندگی می كند. وی پرونده هسته ای ایران را یادآور شد و افزود : دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای حق مسلم ملت ایران است و آن را با جدیت كامل دنبال می كند. امام جمعه گچساران گفت : كشور ایران تكنولوژی را كه با تلاش و كوشش جوانان دانشمند خود به دست آورده بسادگی از دست نمی دهد.
دهدشت ـ حجت الاسلام تقوی در خطبه های نمازجمعه دهدشت با تبریك یوم الله 12 فروردین گفت : مردم در این روز به اسلام رای دادند و حق مردم است كه خواستار عمل مسئولان به احكام اسلامی باشند و اگر مسئولی خطا كرد , با او برخورد كنند. وی بر لزوم گذشت و عفو در مقابل لغزشها نیز تاكید كرد و افزود : عظمت و بزرگی انسان به حدی است كه نباید در مقابل لغزشها به فكر انتقام باشد.
الشتر ـ حجت الاسلام حسنوند امام جمعه الشتر در خطبه های نمازجمعه اظهار داشت : 12 فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی از روزهای تاریخی و بیادماندنی و معنوی است . در این روز مردم ایران اسلامی با حضور یكپارچه در پای صندوقهای رای و آری گفتن به جمهوری اسلامی , دشمنان انقلاب را برای همیشه مایوس كردند. وی لزوم پاسداری از دستاوردهای نظام اسلامی را نیز مورد تاكید قرار داد.
كرمانشاه ـ امام جمعه كرمانشاه گفت : برقراری نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین 58 نمونه بارز آزادی مردم در انتخاب نوع حكومت در كشور است .
آیت الله زرندی در خطبه های نماز جمعه كرمانشاه با اشاره به رای مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی افزود : مردم تاكنون با تمام توان از این نظام كه منتخب خود آنهاست دفاع كرده اند و همچنان نیز پاسدار ارزشهای انقلاب اسلامی خواهند بود.
كیش ـ امام جمعه كیش گفت : استقرار جمهوری اسلامی , نتیجه آگاهی و بینش دقیق و همه جانبه حضرت امام خمینی است .
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی در خطبه های نماز جمعه با تبریك 12 فروردین سالروز برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران گفت : اوایل انقلاب و درحالیكه برخی گروهها شعار فریبنده دمكراسی غربی را سر می دادند , تدبیر و شجاعت حضرت امام خمینی (ره ) تمام نقشه های دشمنان را نقش برآب كرد و نظام جمهوری اسلامی ایران تشكیل شد.
رشت ـ امام جمعه رشت گفت : نظام جمهوری اسلامی ایران به دنیا ثابت كرد دین الهی ظرفیت رفع همه مشكلات و نیازهای بشر را دارد.
آیت الله قربانی در خطبه نماز جمعه رشت با اشاره به نقش محوری دین در زندگی فردی و اجتماعی بشر بر لزوم اجرای صحیح احكام الهی در اداره اجتماع تاكید كرد.
وی با تبریك دوازدهم فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران گفت : پیروزی انقلاب اسلامی از مصادیق آشكار و قابلیت كامل دین در تحول جوامع بشری است .
اصفهان ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت : دوازدهم فروردین مصداق بارز همبستگی ملی و مشاركت عمومی است .
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری , اتحاد و همدلی مردم و مسئولان و تقویت معنویات را در جامعه از عوامل مهم ایجاد همبستگی ملی و مشاركت عمومی دانست و افزود : نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از آزمونهای بزرگ مشاركت عمومی است . وی با اشاره به مذاكرات هسته ای گفت : ایران در مذاكرات هسته ای حسن نیت خود را به خوبی نشان داد و امروز جهانیان به شفافیت فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران پی برده اند.
شهركرد ـ امام جمعه موقت شهركرد گفت : رهبری بی نظیر امام خمینی (ره ) و وفاق ملی موجب استحكام و تقویت نظام جمهوری اسلامی شد.
حجت الاسلام همتیان در خطبه های نماز جمعه شهركرد با گرامیداشت یوم الله 12 فروردین افزود : ملت ایران در 12 فروردین سال 58 با رای خود نظام جمهوری اسلامی را در كشور حاكم كرد.
شیراز ـ امام جمعه شیراز گفت : رهبری امام خمینی (ره ) و وحدت و همدلی مردم ایران اسلامی موجب پیروزی انقلاب و تشكیل نظام جمهوری اسلامی شد.
حجت الاسلام والمسلمین حائری شیرازی با گرامیداشت یوم الله 12 فروردین سالروز جمهوری اسلامی افزود : مردم انقلابی ایران در 12 فروردین سال 58 با 98,2 درصد آرا به تشكیل جمهوری اسلامی در كشور رای دادند.
اردبیل ـ امام جمعه اردبیل دوازدهم فروردین را روز بزرگی برای ایران خواند و بر ضرورت حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام تاكید كرد.
حجت الاسلام والمسلمین عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل بر هوشیاری مردم برای حفظ نظام تاكید كرد.
یزد ـ امام جمعه یزد گفت : 12 فروردین از بزرگترین افتخارات ایران اسلامی است . حجت الاسلام والمسلمین صدوقی در خطبه های نماز جمعه یزد افزود : امام خمینی (ره ) باتوجه به رای و خواسته مردم ایران , نوع حكومت كشورمان را نظام جمهوری اسلامی معرفی كردند.

منبع : روزنامه جمهوری اسلامی