تبیان، دستیار زندگی
حاج قربان آخوند قرنجیک از علمای اهل تسنن ترکمن صحرا که توسط قاچاقچیان ربوده شده بود با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی گلستان آزاد شد. مركز اطلاع رسانی پلیس در گزارش خود آورده است : حاج قربان آخوند قرنجیک از علما و مجتهدین حو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گروگانگیری عالم اهل سنت توسط اشرار در ترکمن صحرا

حاج قربان آخوند قرنجیک از علمای اهل تسنن ترکمن صحرا که توسط قاچاقچیان ربوده شده بود با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی گلستان آزاد شد.
مركز اطلاع رسانی پلیس در گزارش خود آورده است : حاج قربان آخوند قرنجیک از علما و مجتهدین حوزه های علمیه اهل تسنن ترکمن صحرا که در تاریخ سوم اسفندماه سال 1383 توسط قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر ربوده شده بود با یک سلسله اقدامات اطلاعاتی بسیار پیچیده و طی یک عملیات ضربتی در ساعت 30/ 16 روز نهم فروردین ماه 84 توسط نیروی انتظامی آزاد شد.
هنگام اذان صبح سوم اسفند 1383 دو دستگاه اتومبیل پراید و پژو مقابل درب منزل حاج قربان آخوند قرنجیک توقف می نمایند و آدم ربایان آخوند قرنجیک را که برای اقامه نماز صبح از منزل خارج شده بود به شکلی کاملا حرفه ای ربوده و با سرعت از منطقه متواری می شوند. و طی تماسی ربوده شدن روحانی اهل سنت منطقه را به خانواده او اطلاع می دهند.
بلافاصله پس از این واقعه فرمانده انتظامی استان گلستان چند تیم ازمعاونتهای آگاهی و اطلاعات را مامور رسیدگی به این مساله می نماید و همزمان سردار قالیباف فرمانده نیروی انتظامی دستورات ویژه ای برای پیگیری موضوع صادر می کند.
بلافاصله پس از انتشار خبر ربوده شدن قربان آخوند قرنجیک مردم و روحانیون اهل سنت منطقه که جان یکی از علمای خود را در خطر می دیدند بسیار نگران شده و موضوع را پیگیری می نمودند و در عین حال همکاری خوبی را با نیروی انتظامی برای یافتن گروگان انجام دادند.
از سوی دیگرمامورین نیروی انتظامی استان گلستان از همان ابتدا تلاش گسترده ای را برای کشف ماجرا آغاز کردند و سرنخ ها و فرضیات مختلفی طرح گردید.
مامورین در تحقیقات خود دریافتند یکی از خویشاوندان گروگان در ارتباط با باندهای بزرگ مواد مخدر قرار داشته و معاملات کلانی در این ارتباط انجام می دهد .در ادامه بررسی ها مشخص شد نامبرده در معامله ای کلان مبلغ سه میلیارد ریال و در معامله دیگری مبلغ یک میلیارد ریال به دو قاچاقچی بین المللی بدهکار است و امکان دارد ربودن این روحانی در ارتباط با این موضوع باشد و گروگان گیران با توجه به وجهه این روحانی اهل تسنن که هیچ ارتباطی به این معاملات ندارد در صدد تحت فشار گذاردن خانواده و فرد مذکور باشند .
با همکاری ماموران اداره اطلاعات استان گلستان مشخص شد این شبکه های قاچاق مواد مخدر در سطح بین المللی اقدام نموده و جزو باندهای مخوف و جهانی مواد مخدر می باشند و در یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز پایگاه دارند.
پیگیری های حضوری سردار قالیباف که برای حضور در همایش فرماندهان کلانتری ها و پاسگاههای استان گلستان به این استان سفر کرده بود به اقدامات پیچیده و حرفه ای اطلاعاتی پرسنل آگاهی و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گلستان و به دست آمدن سرنخ های مهمی منجر شد و مامورین توانستند هویت آدم ربایان را شناسایی کنند.
این اقدامات در نهایت موجب شد تا محل نگهداری گروگان در زمین های کشاورزی بین شهر گالیکش و کلاله در داخل مرغداری متروکه ای که دارای دو ساختمان مسکونی یک و دو طبقه بود با پوشش های مختلف شناسایی شود.
پس از شناسایی محل نگهداری گروگان مکان مذکوردر کنترل کامل نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی قرار گرفت و مامورین برای حفظ جان گروگان در انتظار بهترین زمان برای عملیات ماندند و در نهایت با پیش بینی های لازم عملیاتی و تقسیم پرسنل تخصصی به گروه های مختلف با هدایت عملیاتی جانشین فرماندهی انتظامی استان و معاونت آگاهی استان در یک عملیات کاملا غافلگیرانه و برق آسا اقدام به آزاد سازی حاج قربان آخوند قرنجیک و دستگیری گروگان گیران مسلح و یکی از عوامل مهم توزیع قاچاق مواد مخدر در استان شدند . این عملیات به گونه ای سریع و دقدق انجام شد که ربایندگان که افرادی کاملا حرفه ای و خطرناک محسوب می شدند امکان استفاده از سلاح نیز نیافتند و کاملا غافلگیر شدند .
به محض انتشار خبر آزاد سازی حاج قربان آخوند قرنجیک که از علمای سرشناس اهل سنت منطقه ترکمن صحرا محسوب می شود موجی از شادمانی بین مردم ترکمن ایجاد شد به گونه ای که هنگام بازگشت روحانی سرشناس اهل سنت به منزل و مدرسه علمیه خود حدود چهل هزار نفر از مردم بندر ترکمن با تجمع در مسیر خوشحالی و تشکر خود را از نیروی انتظامی ابراز نمودندو قربان آخوند قرنجیک در حالی که توسط یکی از فرماندهان نیروی انتظامی مشایعت می گردید در میان موج احساسات مردم ترکمن به منزل خود بازگشت .
بدنبال این امر و خوشحالی مردم ،جمعی از مسوولان سیاسی، نماینده مجلس و مسوولان شهری در ستاد فرماندهی انتظامی استان حضور یافتند و مراتب تشکر خود را از این عملیات موفق ابراز نمودند و همچنین طی تماس های متعدد حضوری و تلفنی و نصب پارچه های متعدد اقشار مردمی در سطح استان از تلاش های فرماندهی انتظامی استان و سردار قالیباف تقدیر و تشکر شد.

منبع : بازتاب