تبیان، دستیار زندگی
ین حكومت بحرین همزمان با اربعین سالار شهیدان، امام حسین(ع)، در اقدامی حرمت‌‏شكنانه با حمله شبانه به مناطق عزاداری در برخی شهرهای این كشور، پرچم‌‏ها,‌‏ كتیبه‌‏ها و پلاكاردهای مزین به اسامی معصومین(ع) را پاره كردند. به گزارش ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکسته شدن حرمت اربعین حسینی توسط حاکمان بحرین

حكومت بحرین همزمان با اربعین سالار شهیدان، امام حسین(ع)، در اقدامی حرمت‌‏شكنانه با حمله شبانه به مناطق عزاداری در برخی شهرهای این كشور، پرچم‌‏ها,‌‏ كتیبه‌‏ها و پلاكاردهای مزین به اسامی معصومین(ع) را پاره كردند.
به گزارش ایلنا، نیروهای اطلاعاتی ـ امنیتی حكومت بحرین،‌‏ در فاصله ساعات 2:30 تا 3:30 بامداد اربعین، با حمله به شهرستان دمستان و شهرستان كرزكان؛ پرچم‌‏ها و پلاكاردهای برپا شده برای عزاداری اربعین حسینی را پاره و آنها را جمع‌‏آوری كردند.
به گزارش پایگاه اینترنتی "منتدیات‌‏البحرین"، نیروهای اطلاعاتی ـ امنیتی حكومت بحرین،‌‏ با به‌‏كارگیری خودروهای امنیتی و ضد شورش و سه دستگاه جیپ نظامی، پلاكاردهای نصب‌‏شده به مناسبت اربعین را در خیابان اصلی پاره كرده و پرچم‌‏ها و علامت‌‏ها را پایین كشیدند.
این نیروها سپس با حضور در ساختمان تحقیقات جنایی و مركز آتش‌‏نشانی، برای مقابله با هرگونه واكنش ناگهانی، به حال آماده‌‏باش درآمدند.
در پی این اقدام، اهالی این دو شهر با برپایی تظاهراتی خشمگینانه، به این اقدام دولت بحرین بشدت اعتراض كردند.
صدها تن از تظاهركنندگان، با تجمع در ورودی دمستان، بر ضد سیاست‌‏های تحریك‌‏برانگیز حكومت حاكم بر بحرین شعار دادند.
یكی از تظاهركنندگان معترض در این خصوص گفت: بازپرس جنایی بحرین در تماس با گردانندگان تكایا،‌‏ از آنها خواسته پرچم‌‏ها و پلاكاردها را تحویل دهند.
وی افزود: آنها همچنین درخواست ما برای جبران خسارت‌‏ها و دست‌‏كم پرداخت زیان‌‏های وارده به پارچه‌‏های پاره‌‏شده را نیز رد كردند.
صدها تن از زنان و كودكان نیز پابه‌‏پای مردان در این تظاهرات شركت كردند.
یكی از زنان با بیان اینكه تهیه این پارچه‌‏ها و پلاكاردها وقت زیادی از ما گرفته است، گفت: ما تقریباً از عید مبارك فطر تا كنون به احترام و به عشق امام‌‏حسین(ع) این پارچه‌‏ها را با زحمت زیاد تهیه كردیم پس چرا باید به خاطر حفظ شعائر دین، در ترس و خوف زندگی كنیم؟ مگر وظیفه حكومت كمك و حمایت شهروندان برای احیای شعائر نیست؟ پس چرا پارچه‌‏های عزاداری را دریدند؟
در این تظاهرات، پلاكاردهایی مبنی بر تأكید بر حق شهروندان در برگزاری شعائر و وظایف حكومت طبق قانون برافراشته شد.
تظاهركنندگان همچنین شعارهایی با مضامین " أبد والله ما ننسی حسیناه"، "لبیك یا حسین" و "لو قطعوا أرجلنا و الیدین، نأتیك زحفاً سیدی یا حسین" سر دادند.
شایان ذكر است كه عاشورای گذشته نیز نیروهای حكومتی بحرین اقداماتی را بر ضد شیعیان كه از اكثریت بیش از 80 درصدی در این كشور برخوردارند، به مورد اجرا گذاشتند كه با اعتراضات گسترده مردمی مواجه شد.

منبع : بازتاب