تبیان، دستیار زندگی
لا تلویزیون ماهواره‌ای فرات، صبح امروز به‌‏طور مستقیم تصاویر سیل جمعیت خروشان و پرشور حسینی را نشان داد كه پیاده و سواره به‌ ‏سوی كربلای معلی برای شركت در سالروز اربعین سالار شهیدان رهسپارند. به گزارش ایلنا، خبرنگار این تلوی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حركت سیل دو میلیونی جمعیت پیاده و سواره به ‌‏سوی كربلا

تلویزیون ماهواره‌ای فرات، صبح امروز به‌‏طور مستقیم تصاویر سیل جمعیت خروشان و پرشور حسینی را نشان داد كه پیاده و سواره به‌ ‏سوی كربلای معلی برای شركت در سالروز اربعین سالار شهیدان رهسپارند.
به گزارش ایلنا، خبرنگار این تلویزیون از مسیرهای منتهی به كربلا گزارش داد: قریب به دو میلیون نفر هم اینك در راه كربلا هستند كه بیشتر آنها پیاده به سوی كربلا شتافته‌‏اند و زائران حرم اباعبدالله‌‏الحسین(علیه‌‏السلام) با پرچم‌‏های سبز، قرمز و سیاه؛ سینه‌زنان و نوحه‌‏كنان در مسیر كربلا هستند و مجاورین حرم امام حسین(علیه‌‏السلام) در مسیر از آنها با آب و شربت و چای و غذا پذیرایی می‌‏كنند.
این گزارش حاكی است تدابیر شدید امنیتی با دقتی خاص انجام می‌‏شود ولی متأسفانه بر اثر حملات تروریستی سه روز گذشته تاكنون 10 تن از زوار كربلای معلا به‌‏شهادت رسیده‌‏اند.
شهرهای دیگر عراق نیز در ماتم اربعین حسینی سیاه‌‏پوش شده‌‏اند.
در بصره، حسینیه‌‏ها و مساجد و دسته‌‏های عزاداری در سوك اربعین حسینی عزادارند و در ابوالخصیب، فاو، زبیر، سماوه، العماره، كوت، علی شرقی و علی غربی و عتبات عالیات بویژه نجف اشرف نیز یكپارچه در سوك مصائب اهل‌‏بیت عصمت و طهارت(علیهم‌‏السلام) هستند.

منبع : بازتاب