تبیان، دستیار زندگی
آش دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت استاد جلال الدین آشتیانی ، شارح بزرگ فلسفه و عرفان اسلامی قرن اخیر ، پیام تسلیتی را صادر و طی آن از استاد آشتیانی به عنوان فیلسوف و محققی یاد شده که در راستای رشد و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام تسلیت دبیرخانه کتاب سال به مناسبت درگذشت استاد آش

دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت استاد جلال الدین آشتیانی ، شارح بزرگ فلسفه و عرفان اسلامی قرن اخیر ، پیام تسلیتی را صادر و طی آن از استاد آشتیانی به عنوان فیلسوف و محققی یاد شده که در راستای رشد و رونق علوم عقلی اسلامی خدمات ارزنده ای داشته است .

به گزارش گروه دین و اندیشه "مهر" به نقل از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در این پیام ، استاد آشتیانی فیلسوف ، محققی دانشمند و مدرس بزرگ علوم عقلی   معرفی شده است که طی سالها تدریس در مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی و پدید آوردن آثار گرانقدرعلمی و تحقیق ، در راستای رشد و رونق علوم عقلی اسلامی خدمات ارزنده ای داشته است .

در پیام تسلیت دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران آمده است : در شانزدهیمن دوره از برگزاری کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تصحیح و تحشیه استاد آشتیانی بر کتاب شرح فصوص الحکم قیصری به عنوان کتاب برگزیده سال در حوزه علوم عرفانی انتخاب و معرفی شد .

دبیرخانه کتاب سال در پیام خود ، ارتحال استاد جلال الدین آشتیانی را به جامعه علمی و فرهنگی و همچنین حوزه های علوم دینی و دانشگاهی کشور تسلیت گفته ، علو درجات آن مرحوم از درگاه ایزد منان را خواستار شده است .

استاد جلال الدین آشتیانی فیلسوف اسلامی و حکیم متاله الهی پس از گذراندن بیماری طولانی و بر اثر کهولت سن ، سوم فروردین ماه در سن هشتاد سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی از بازماندگان حکمت صدرایی در ایران محسوب می شد که  آثار منحصر به فردی را خلق کرده است .