تبیان، دستیار زندگی
یا شب پنجشنبه (23 مارچ 2005) مراسم اعطای جوائز "تعالی" تحت عنوان Awards for Excellence با حضور گوردن براون وزیر خزانه داری بریتانیا، جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس، شخصیت های سیاسی انگلستان و با مشارکت حدود 600 نفر از شخصی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایزه اسلامی «تعالی» به بهترین‌ها در بریتانیا

شب پنجشنبه (23 مارچ 2005) مراسم اعطای جوائز "تعالی" تحت عنوان Awards for Excellence با حضور گوردن براون وزیر خزانه داری بریتانیا، جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس، شخصیت های سیاسی انگلستان و با مشارکت حدود 600 نفر از شخصیت های مسلمان و غیر مسلمان در هتل اینترکنتینانتال لندن برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار بازتاب از لندن. مراسم مزبور که توسط روزنامه معروف مسلم نیوز چاپ لندن برای پنجمین سال برگزار می گردد در 15 زمینه مختلف جوایزی را به بهترین افراد از میان مسلمانان و بعضا غیر مسلمانان که در زمینه ارائه خدمات به مسلمانان یا در جهت حمایت از اهداف مسلمانان گام برداشته اند، داده می شود.
در افتتاحیه این مراسم، احمد ورسی، مدیر مسئول و سردبیر روزنامه مسلم نیوز ضمن تاکید بر توانائی های مسلمانان انگلیس و خدمات آنان در زمینه های مختلف، نگرانی خود را از وضعیت بد و ناروشن مسلمانان در سطح جهانی بویژه برخوردهائی که با آنان ببهانه مبارزه با تروریسم صورت می گیرد ابراز داشت. وی اعلام داشت که در بزرگداشت دهمین سالگرد راه اندازی روزنامه مسلم نیوز در سال 2000 میلادی مراسم اعطای جایزه "تعالی" به بهترین ها برگزار که هم اکنون پنجمین دوره این مراسم برگزار می گردد.
گوردن براون نیز بعنوان میهمان اصلی مراسم که برای اولین بار در مراسم عمومی مسلمانان انگلیس حضور می یابد طی سخنانی خدمات عظیم مسلمانان به جامعه بریتانیا در زمینه های فرهنگی و آبادانی کشور اشاره کرده و اظهار خوشحالی نمود که در چنین مراسمی شرکت می کند. وی اعلام کرد که مسلمانان بریتانیا هم اکنون در کلیه سطوح سیاسی، علمی، حقوقی، هنری، خدمات اجتماعی، تجاری، مالی و اقتصادی انگلیس مشارکت دارند. وی تاکید کرد که مسلمانان انگلیس در زمینه های تجاری و اقتصادی بیش از سایرین فعالیت داشته و در آینده اقتصادی کشور نقش اساسی بازی خواهند کرد.
جایزه "تعالی" در 15 زمینه مختلف علمی، هنری، فرهنگی، اقتصادی و غیره به افرادیکه توسط کمیته 7 نفره ارزیابی متشکل از شخصیت های معروف مسلمان انگلیس، انتخاب می گردند، اعطا می شود.
در سال جاری نیز جایزه "تعالی" در 15 زمینه ذیل به افراد انتخاب شده اعطا گردید.
1- جایزه ابن خلدون در زمینه رسانه ها.
2- جایزه فضل الرحمن خان در زمینه علوم، تکنولوژی و مهندسی.
3- جایزه ابو ریحان بیرونی در زمینه روابط اجتماعی.
4- جایزه ام المومنین خدیجه در زمینه فعالیت و پشتکاری.
5- جایزه آنا ماریا شمل در زمینه دفاع از آرمانهای اسلامی.
6- جایزه عثمان فودیو در زمینه پیشرفت های اجتماعی.
7- جایزه فایزه هاشمی در زمینه ورزش.
8- جایزه الحمرا در زمینه هنر.
9- جایزه علامه اقبال لاهوری در زمینه اندیشه اسلامی.
10- جایزه امام حسن و امام حسین برای کودکان.
11- جایزه ابن سینا در زمینه بهداشت.
12- جایزه عزت بگوویج برای شهروند خوب.
13- جایزه دانشگاه سانکوره در زمینه آموزش.
14- جایزه ابن خلدون در زمینه ایجاد تفاهم میان دین و فرهنگ جهانی.
15- جایزه ایمان و عمل در زمینه های ویژه.
از میان برندگان جایزه مزبور به مسلمان انگلیسی الاصل ابراهیم هویت بعنوان شهروند خوب بعلت فعالیت های مختلف اجتماعی بویژه آموزشی، سلمان حافظ جوان مسلمان بعلت حفظ قران در 9 سالگی، خانم ونسا ریدگریو برنده جایزه اسکار بعلت دفاع از فلسطین و فلسطینیان، و پروفسور طارق سلیم دورانی بعلت فعالیت های علمی اشاره می شود.

منبع : بازتاب