تبیان، دستیار زندگی
رك دبیر مجمع فقه اسلامی اعلام کرد که نماز خانم امینه و همه آنان که پشت سر وی نماز خوانده‌اند، باطل بوده و باید به عنوان نماز ظهر، اعاده شود. وی اعلام كرد که این روش، یک بدعت گمراه‌کننده است که در امامت یک زن در خواندن خطبه و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادامه اعتراض به امام جمعه شدن یك زن در نیویورك

دبیر مجمع فقه اسلامی اعلام کرد که نماز خانم امینه و همه آنان که پشت سر وی نماز خوانده‌اند، باطل بوده و باید به عنوان نماز ظهر، اعاده شود. وی اعلام كرد که این روش، یک بدعت گمراه‌کننده است که در امامت یک زن در خواندن خطبه و نماز جمعه، برای مردان و زنان به شکل مختلط و در یک کلیسا شکل گرفته است.

اعتراض علمای اسلامی به برگزاری اولین نماز جمعه به امامت یک زن و قرار گرفتن نمازگزاران مرد و زن مسلمان پشت سر وی به شکل مختلط در صفوف نماز ادامه دارد.
خانم دکتر امینه ودود، از زنان اندیشمند مسلمانی است که نماز جمعه مزبور را در آخرین هفته سال گذشته در منطقه منهاتان نیویورک و در یک کلیسا برگزار کرد.
دکتر محمد الحبیب بن الخوجه، دبیر مجمع فقه اسلامی در این زمینه اعلام کرد که نماز خانم امینه و همه آنان که پشت سر وی نماز خوانده‌اند، باطل بوده و باید به عنوان نماز ظهر، اعاده شود.
وی اعلام كرد که این روش، یک بدعت گمراه‌کننده است که در امامت یک زن در خواندن خطبه و نماز جمعه، برای مردان و زنان به شکل مختلط و در یک کلیسا شکل گرفته است.
وی در این زمینه تأکید کرد که نماز جمعه، بر مردان واجب بوده و برای زنان مستحب می‌باشد. در چنین وضعیتی چگونه می‌شود که یک زن امامت نماز جمعه را عهده‌دار شود؟