تبیان، دستیار زندگی
اه رئیس و بنیانگذار مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب موفقیت مرکز در دریافت مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فناوری به منظور برگزاری دوره کارشناسی ارشد در گرایش‌های مذاهب اسلامی، ادیان ابراهیمی، و ادیان غیر ابراهیمی را ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابوالحسن نواب (رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاه

رئیس و بنیانگذار مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب موفقیت مرکز در دریافت مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فناوری به منظور برگزاری دوره کارشناسی ارشد در گرایش‌های مذاهب اسلامی، ادیان ابراهیمی، و ادیان غیر ابراهیمی را از موفقیت های سال 83 اعلام کرد .

حجت  الاسلام نواب، رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، در گفت وگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر" سال هشتاد سه را برای مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان سال مثبت و موفقی ارزیابی کرد و اظهار داشت : از سال 75 که مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب به همت دانشوران حوزه علمیه قم بنیاد نهاده شده ، توانسته در راستای پژوهش‌های بنیادین و مطالعات تطبیقی درباره ادیان و مذاهب اقدام کند و به برقراری رابطه عالمانه و فضای گفت‌ وگوی خردورزانه میان این حوزه و دیگر حوزه‌ های دین و دانش و معنویت در جهان اقدام کند.

وی افزود: یکی از گام‌هایی که این مرکز در طول این سالها برداشته و برای ما در سال هشتاد سه به ثمر نشست ، جلب نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در اعطای مجوز برگزاری دوره کارشناسی ارشد در گرایش‌های مذاهب اسلامی، ادیان ابراهیمی، و ادیان غیر ابراهیمی به مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب بوده است .

رئیس مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب فعالیت گروه های پژوهشی مرکز و توسعه طرح های پژوهشی در موضوعات فرق شیعه، فرق تسنن، فرق تصوف، ادیان خاور دور و بودا، ادیان هند و ادیان ایران، یهودیت، پروتستانیزم، ارتدوکس و کاتولیک را از ثمرات سال 83 نامید . همچنین افزودن منابع جدید و دایرةالمعارف‌های متنوع و مجلات تخصصی، به زبان‌های مختلف به کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب را از دستاوردهای امسال توصیف کرد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب در پایان اعلام کرد: امید است در سال هشتاد و چهار دوره های کارشناسی ارشد در سه رشته مذاهب اسلامی، ادیان ابراهیمی و ادیان غیر ابراهیمی را رسما فعال کنیم.
منبع : مهر