تبیان، دستیار زندگی
د آیت الله سیستانی مرجع بزرگ شیعه در عراق با ابراز تاسف از تاخیر طولانی در شکل گیری دولت جدید این کشور، برضرورت تسریع در تشکیل آن تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سید عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدارحضرت آیت الله سیستانی برای تسریع در تشکیل دولت جد

آیت الله سیستانی مرجع بزرگ شیعه در عراق با ابراز تاسف از تاخیر طولانی در شکل گیری دولت جدید این کشور، برضرورت تسریع در تشکیل آن تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سید عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی و رئیس فراکسیون ائتلاف عراق یکپارچه درپارلمان منتخب این کشور، امروز دوشنبه گفت : آیت الله العظمی سیستانی از تاخیر در تشکیل دولت جدید به رغم گذشت حدود دو ماه از برگزاری انتخابات سراسری (30 ژانویه = 11 بهمن 83) ابراز تاسف کرده اند.

حکیم که با آیت الله سیستانی دیدار کرده بود، پس از این دیدار گفت : آیت الله سیستانی از تاخیر در تشکیل دولت جدید که باعث تاخیر درخدمات رسانی به ملت عراق می شود ابراز تاسف کرده است و خواستار تسریع در تشکیل آن شده است.

به گفته حکیم در دیدار با آیت الله سیستانی موضوعات مختلفی از جمله آخرین اخبار مربوط به تشکیل دولت جدید، روند تدوین قانون اساسی دایمی و فرمول تدوین آن بررسی شد و مرجعیت بر قدرت و توانمندی ملت عراق در تدوین این قانون تاکید کرد.

رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق گفت : در دیدار با آیت الله سیستانی آخرین تحولات عراق و اوضاع سیاسی و امنیتی و اداری ونیز علل تاخیر در تشکیل دولت جدید بررسی شد.

موفق الربیعی از اعضای ائتلاف عراق یکپارچه نیزاعلام کرده بود که دولت جدید طی 7 تا 10 روز آینده تشکیل خواهد شد.

این درحالی است که فواد معصوم از اعضای ائتلاف کردستان پیشتر گفته بود مذاکرات میان این ائتلاف با ائتلاف عراق یکپارچه به طور موقت تعطیل شده است زیرا هیات کرد برای شرکت درمراسم جشن تحویل سال نو خورشیدی به کردستان بازگشته است.

به گفته وی تاکنون گام های بلندی در مذاکرات و رایزنی میان دو فراکسیون اصلی پارلمان برداشته شده است و امید می رود که در اسرع وقت دولت جدید تشکیل شود.

کردها در سه استان سلیمانیه، اربیل و دهوک همه ساله همگام با ملت ایران، افغانستان،‌تاجیکستان و ایرانی های مقیم کشورهای جهان سال نو شمسی را جشن می گیرند.

منبع : بازتاب