تبیان، دستیار زندگی
سد خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی : نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان از روند تعطیلی مكانهای مفسده انگیز توسط نیروی انتظامی , شهرداری واماكن و اصناف اصفهان تقدیر كرد. آیت الله طباطبایی در جلسه ستاد احیای امر به معروف ونهی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت امام جمعه اصفهان از تعطیلی و برخورد با اماكن مفسد

خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی : نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان از روند تعطیلی مكانهای مفسده انگیز توسط نیروی انتظامی , شهرداری واماكن و اصناف اصفهان تقدیر كرد.
آیت الله طباطبایی در جلسه ستاد احیای امر به معروف ونهی از منكر استان اصفهان گفت : بحمدالله در این زمینه ها خیلی كار شده است و شهرداری اصفهان با طرح ممنوعیت ورود خودرو به پارك طبیعی ناژوان و جدیت نیروهای انتظامی جهت تعطیلی قهوه خانه ها , جلوی بسیاری ازمفاسد در این مكانها گرفته شده است .
وی افزود : نیروهای اجرایی با تكرار و پیگیری ونظارت دائم بر اماكن می توانند گامی جهت پیشگیری و جلوگیری از فساد در این مكانها بردارند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به تصویب ممنوع شدن استعمال دخانیات در اماكن عمومی توسط مجلس شورای اسلامی اضافه كرد : انجام این كار جز منكرات محسوب می شود و باید به هر طریق جلوی آن گرفته شود.
وی گفت : نیروهای نظارتی و اجرایی باید دقت كنند تادرحین صدورمجوز به هر صنفی , قراردادی جهت عدم انجام اعمال خلاف قانون منعقد شود تا به محض مشاهده هرگونه تخلف با آن برخورد و در صورت لزوم آن مكان تعطیل شود.
آیت الله طباطبایی افزود : باید از فعالیت فروشگاهها و فروشندگان لباس های مبتذل جلوگیری شود وحتی با كسانی كه برای این مكانها به بهانه چاپ تبلیغات از عكس های مستهجن و خلاف شرع استفاده می كنند , برخورد و به صنف مورد نظر تذكر داده شود.
وی همچنین از افرایش زنان بدحجاب كه بعنوان فروشنده در فروشگاهها كار می كنند , انتقاد كرد و اضافه كرد : برخورد فروشنده زن با آرایش های متعدد موجبات فساد بیشتری را در بازار ایجاد می كند و باید سازمانهای نظارتی تدابیری اتخاذ كنند تا فقط جهت امور زنان از فروشندگان زن استفاده شود.
در این جلسه دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنركر استان اصفهان گزارشی از فعالیتهای این نهاد ارائه كرد و گفت : گردهمایی شوراهای امر به معروف ونهی از منكر , همایش بزرگ حجاب در دانشگاه اصفهان با حضور دانشجویان دختر , همایش مسئولان ومدیران تشكل های مردمی در شهرهای مختلف و دیدارهای متعدد با اصناف مختلف از جمله چایخانه ها و فروشگاههای پوشاك , پاساژها و همچنین جلسات متعدد با مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر در زمینه های مختلف فرهنگی , ارائه طرح هایی جهت مسافرین نوروزی و تهیه محموله فرهنگی متناسب با فرهنگ اصفهان بویژه در امر حجاب از جمله فعالیتهای این ستاد در چند ماه اخیر است .