تبیان، دستیار زندگی
ص  نماینده مجلس طی بیانیه‌ای خواستار محاكمه آمران و عاملان ربودن امام موسی صدر و آزاد سازی وی شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه 152 نماینده مجلس در حمایت از امام موسی صدر توسط علیرضا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخواست 152 نماینده برای محاكمه عاملان ربودن امام موسی ص

نماینده مجلس طی بیانیه‌ای خواستار محاكمه آمران و عاملان ربودن امام موسی صدر و آزاد سازی وی شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه 152 نماینده مجلس در حمایت از امام موسی صدر توسط علیرضا زاكانی منشی هیئت رئیسه قرائت شد.
در این بیانیه آمده است: اكنون پس از 27 سال از ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی، نتایج دادگاه‌های ایتالیا و لبنان و اسناد منابع اطلاعاتی و امنیتی ایران و دیگر كشورهای عربی جملگی قصور مسئولان مربوط در ربودن امام موسی صدر را تأیید و تاكید می‌كند؛ مجلس شورای اسلامی ایران به نمایندگی از جانب ملت ایران این جنایت علیه انسان و بشریت و این اقدام علیه امنیت ملی ایران را محكوم می‌كند.
امام موسی صدر در تاریخ 9 شهریور 1357 مطابق با 31 اوت 1978 در یك سفر رسمی به دعوت دولت لیبی در این كشور ربوده شد و هنوز به رغم تمام تلاش‌های گوناگون داخلی و خارجی، رهایی نیافته و از صحنه فكری و اجتماعی جامعه اسلامی خصوصا جامعه شیعه لبنان به دور نگه داشته شده است.
این بیانیه می‌افزاید: با توجه به نقش تاریخ‌ساز این شخصیت در حفظ وحدت لبنان، بازسازی هویت جمعیت كثیر شیعیان این كشور، ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی و گفت‌وگو و همزیستی میان مسلمانان و مسیحیان لبنان و با عنایت به نقش موثر ایشان در حركت انقلاب اسلامی و جایگاه ویژه ایشان نزد بنیانگذار جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و علما و مقامات عالی رتبه ایران و با توجه به نیاز جامعه جهانی مسلمانان به منظومه فكری و مجموعه علمی ایشان و با عنایت به وظیفه جمهوری اسلامی در دفاع از حقوق شهروندی ایشان و دفاع از اندیشه، آزادی، عدالت و ارزش‌های اسلامی، مجلس شورای اسلامی ایران وظیفه تاریخی، قانونی، انسانی، ملی و دینی خود می‌داند تا برای رهایی بخشیدن امام موسی صدر تمامی راه كارهای قانونی را در داخل و در عرصه‌های بین‌المللی پیگیری نماید و از دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد تا جمیع طرق قانونی را برای روشن شدن حقیقت ماجرا محاكمه آمران و عاملان ربودن امام موسی صدر و آزادسازی ایشان به كار بندد.