تبیان، دستیار زندگی
م خانواده‌ی امام موسی صدر اعلام كردند كه معمر قذافی به دلیل ناپدید شدن امام موسی صدر كه 26 سال پیش و در هنگام سفر به لیبی روی داد، پیشنهاد پرداخت غرامت را مطرح كرده است؛‌ اما خویشاوندان وی این مبلغ را رد كرده‌اند. در صورتی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استنکاف قذافی از حضور و پاسخگویِ در دادگاه ربایش امام م

خانواده‌ی امام موسی صدر اعلام كردند كه معمر قذافی به دلیل ناپدید شدن امام موسی صدر كه 26 سال پیش و در هنگام سفر به لیبی روی داد، پیشنهاد پرداخت غرامت را مطرح كرده است؛‌ اما خویشاوندان وی این مبلغ را رد كرده‌اند.

در صورتی كه دولت لبنان دادخواست كیفری خانواده‌ی صدر را دنبال كند، قذافی در صورت ادامه‌ی غیبت در دادگاه، به عنوان یك فرد تحت تعقیب در لبنان محسوب می‌شود.
رهبران مذهبی و سیاسی شیعه‌ی لبنان، قذافی را برای ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش مقصر دانسته‌اند.
صدرالدین صدر بزرگترین پسر امام موسی صدر اظهار داشت: قذافی به منظور مختومه اعلام كردن این پرونده در تابستان گذشته پیشنهاد پرداخت غرامت كرد كه از سوی ما رد شد.
پس از دادخواست خانواده‌ی صدر در دادگاهی در لبنان،‌ دفتر دادستانی كل این كشور حكم داد كه قذافی و سایر مقامات ارشد لیبی در این دادگاه حاضر شوند.
صدرالدین صدر، پسر امام موسی صدر پس از جلسه‌ی دادرسی دادگاه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: امتناع مقامات لیبی از شركت در دادگاه، دلیلی فوق‌العاده برای تایید مسوولیت كیفری آنان است.
وی افزود، خانواده‌های صدر و همراهان وی هم‌اكنون خواستار متهم شدن قذافی و دیگران در دادگاه عالی لبنان هستند.