تبیان، دستیار زندگی
ع حضرت  آیت الله بشیر نجفی از علمای و مراجع عالیقدر حوزه علمیه نجف اشرف در پیامی به کنگره علامه شرف‌الدین در قم ابراز امیدواری کرد حوزه‌های علمیه راه علامه شرف‌الدین را که راهی شرافت‌مندانه است، ادامه دهند. به گزارش پایگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت الله بشیر نجفی: امیدوارم حوزه‌های علمیه راه ع

حضرت  آیت الله بشیر نجفی از علمای و مراجع عالیقدر حوزه علمیه نجف اشرف در پیامی به کنگره علامه شرف‌الدین در قم ابراز امیدواری کرد حوزه‌های علمیه راه علامه شرف‌الدین را که راهی شرافت‌مندانه است، ادامه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسا، آیت الله بشیر حسین نجفی از علمای عراق طی پیامی به کنگره علامه شرف‌الدین در قم گفت: تاریخ اسلام پر از بزرگانی است که هر کدام مشعل هدایت ما هستند‌، قهرمانانی که در راه اعتلای کلمه حق مبارزه کرده، در انتشار دین و هدایت مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. آنها مهم‌ترین الگوهای اجرای شریعت اسلامی در زندگی هستند و احیاء و بزرگ‌داشت آنها راه‌گشای زندگی ما خواهد بود.
وی افزود: شرف‌الدین یک قهرمان‌، اندیشمند و مجاهد بود که با شرافت رفتار می‌کرد و حرکت خود را با شرافت شروع كرد. امیدوارم حوزه‌های علمیه به خوبی راه این بزرگواران را ادامه دهند‌.
این مرجع تقلید در پیام خود با اشاره به پیشرفت ‌وسایل ارتباط جمعی گفت: این پیشرفت‌ها سبب افزایش مسؤولت ‌علما و مردم شده است و نباید تصور کرد که ارشاد و هدایت تنها وظیفه‌ عالمان دینی است‌، بلکه همه افراد که حتی بهره کمی از علوم دینی برده‌اند باید در این راه تلاش كنند.
در قسمت دیگری از این پیام آمده است: امروزه دنیای استکبار تمام تلاش خود را برای محو اسلام و بدبین کردن مردم به کار بسته است و ادعا می‌کند که اسلام مردم را به ترور فرا می‌خواند. متأسفانه برخی اختلافات که منجر به تکفیر مذاهب شده نیز باعث شدت این حملات به اسلام شده است.
وی در پایان تأکید کرد: امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت مذاهب اسلامی نیازمند است و باید همگان در این راه تلاش جدی داشته باشیم‌.