تبیان، دستیار زندگی
نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در اعتراض به مصوبه منع پخش اذان در مساجد قدس، در جلسه دوشنبه شب از تریبون کنست اذان گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم اذان گفتن پشت تریبون پارلمان اسراییل

نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در اعتراض به مصوبه منع پخش اذان در مساجد قدس، در جلسه دوشنبه شب از تریبون کنست اذان گفت.

بخش سیاست تبیان

پارلمن اسراییل، اذان، رژیم صهیونیستی، پارلمان، اسراییل، صهیونیست، مسجد، حماس، قدس، آخرین اخبار

«احمد الطیبی» نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در اعتراض به مصوبه منع پخش اذان در مساجد قدس، در جلسه دوشنبه شب از تریبون کنست اذان گفت.

نمایندگان صهیونیست به هنگام اذان گفتن الطیبی با ایجاد سروصدا و سردادن شعارهای نژادپرستانه، خواستار اخراج وی از کنست شدند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یکشنبه گفته بود از لایحه ممنوعیت پخش اذان از بلندگوهای مساجد حمایت و آن را تائید می کند.

کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی، یکشنبه شب طرح جلوگیری از پخش اذان در قدس را تصویب کرد تا در صورت تصویب در کنست، به قانون تبدیل شود. این مصوبه اعتراض شدید گروه های مختلف فلسطینی را در پی داشته است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) این مصوبه را خطرناک و مداخله در امور دینی مسلمانان دانسته که باعث تحریک احساسات مسلمانان می شود.

معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین نیز تاکید کرد که بر خلاف میل دشمن صهیونیستی صدای اذان در سراسر سرزمین فلسطین طنین خواهد انداخت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یکشنبه گفته بود از لایحه ممنوعیت پخش اذان از بلندگوهای مساجد حمایت و آن را تائید می کند، بر اساس این طرح، استفاده از بلندگوهای عمومی برای پخش اذان ممنوع می شود.

فیلم اذان گفتن نماینده عرب در پارلمان رژیم صهیونیستی

پیش تر نیز مقام های رژیم صهیونیستی پخش اذان را از مأذنه سه مسجد در شهر ابودیس در غرب کرانه باختری ممنوع کردند. دور تازه حملات ارتش اسرائیل به فلسطینیان از مهر پارسال، با ورود صهیونیست های شهرک نشین به مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای اسرائیلی، آغاز شد.

تل آویو برای متوقف کردن اعتراض فلسطینیان، سیاست های سخت گیرانه ای اعمال کرده است که ازجمله آن ها می َتوان به ممنوعیت برگزاری نماز در مسجدالاقصی برای افراد با سن کمتر از 40 سال، بازداشت های بدون حکم قضایی و ارعاب معترضان فلسطینی با شلیک گلوله َهای جنگی، اشاره کرد. نیروهای اسرائیلی از پاییز گذشته تاکنون حدود 250 فلسطینی ازجمله زنان و کودکان را به شهادت رسانده اند.


منبع : خبرگزاری ابنا