تبیان، دستیار زندگی
این روزها تب داغ جراحی بینی در بین خانم ها و بعضا آقایان فراگیر شده است. با وجود عوارضی که برای اینگونه جراحی ها مشخص شده ، نه تنها طرفداران آن کم نشده بلکه در بین دانش آموزان به ویژه دبیرستانی ها هم کم وبیش به چشم میخورد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : لیلا عشقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بعد از عمل زیبایی بینی چه کنیم؟

این روزها تب داغ جراحی بینی در بین خانم ها و بعضا آقایان فراگیر شده است. با وجود عوارضی که برای اینگونه جراحی ها مشخص شده ، نه تنها طرفداران آن کم نشده بلکه متاسفانه در بین دانش آموزان به ویژه دبیرستانی ها هم کم وبیش به چشم میخورد.

لیلا عشق- بخش زیبایی تبیان

عمل زیبایی بینی

فکر داشتن چهره زیبا با جراحی بینی به سونامی تبدیل شده است ،که ایران را از نظر جراحی های زیبایی به عنوان مقام اول در دنیا میشناسند.
پس اگر به هرعلتی چه رفع نقص های زیبایی و چه بیماریهای مادرزادی اقدام به جراحی بینی کردید ،توصیه های زیر را جدی بگیرید ،تا نتیجه ای مطلوب از این جراحی به دست آورید.
روز اول بعداز جراحی بینی حتما استراحت کنید و از مایعات سرد برای وعده های غذایی استفاده کنید .از نی برای نوشیدن مایعات استفاده نکنید.آناناس از آن دسته میوه هایی است که برای بهبود زخم بسیار مناسب میباشد ، میتوانید از آب آن استفاده کنید.
تا وقتی تامپون ها درون بینی هستند (معمولا 48 ساعت اول ) از کیسه یخ و کمپرس سرد استفاده کنید ،هر دوساعت وهر بار به مدت 20دقیقه. و وقتی که پزشک تامپون ها را از بینی خارج کرد (48 ساعت دوم) از کمپرس گرم برای جلوگیری از تورم وکبودی استفاده کنید.ممکن است اطراف چشم یابینی دچار کبودی شود ،که با کمپرس این کبودی ها برطرف میشوند.
بیشتر از غذاهای نرم ومیکس شده استفاده کنید و غذاهای سفت که احتیاج به جویدن زیاد دارند را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

چه کنیم؟ چه نکنیم؟

فکر داشتن چهره زیبا با جراحی بینی به سونامی تبدیل شده است ،که ایران را از نظر جراحی های زیبایی به عنوان مقام اول در دنیا میشناسند .


سرتان را بالاتر از بدن نگه دارید،برای این منظور میتوانید از 2بالش درزیر سرتان استفاده کنید .واز دولاکردن سر به سمت پایین خودداری کنید.
تا دو هفته بعداز عمل ازفین کردن خودداری کنید وترشحات بینی خود را با دستمال به آرامی پاک کنید.اگر احساس خشکی در داخل بینی داشتید ،از محلول سرم نمکی وبا استفاده ازسرنگ بدون سوزن داخل بینی خودرا شستشو دهید.اگربینی شما ترشحات خونی ویا خونابه داشت، نگران نباشید ،کاملا طبیعی است.اگر در تنفس تان دچار مشکل شدید ویا سرفه میکنید حتما از بخورآب استفاده کنید.
در هفته اول از خندیدن شدیدوصحبت کردن زیادو گریه کردن خودداری کنید ،وهنگام عطسه کردن دهان خود را باز نمایید.
تا یک هفته پس از جراحی از ورزش کردن اجتناب کنید ،وخودرا با فعالیتهای جسمی زیاد خسته نکنید .از بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کنید و بیشتر استراحت نمایید.از شنا کردن و رفتن به سونا اجتناب کنید.
حتما از چسب بینی استفاده نمایید ،تا ورم بینی شما زودتر بهبود یابد، و همیشه چسب بینی را خشک نگه دارید.درمعرض آفتاب قرارنگیرید ،زیرا گرما باعث متورم شدن بینی میشود.
توجه داشته باشید که نتیجه نهایی را شما در روزها وهفته های اول نخواهید داشت ،زیرا بینی تا چند هفته متورم میباشد ،و فرم آن کاملا مشخص نمیباشد . پس اضطراب نداشته باشید و مرتب بینی خود رادر آیینه چک نکنید.
ممکن است تا چند هفته بعداز جراحی در نوک بینی ولب بالایی احساس بی حسی داشته باشید ، این عارضه کم کم برطرف می شود.
دندان هایتان را با یک مسواک کوچک ونرم بشویید ،واز دستکاری لب بالایی اجتناب کنید .
به مدت یکماه از عینک آفتابی و طبی استفاده نکنید . واگر استفاده از عینک طبی برای شما ضروری میباشد ،آن را با چسب ضد حساسیت به پیشانی بچسبانید.
داروهایی که پزشک شما تجویز کرده است حتما استفاده کنید ،و از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید.
تا چند هفته بعداز جراحی کاملا از بینی خود در برابرضربات احتمالی محافظت کنید.در هنگام خوابیدن به پشت بخوابید .و از لباسهای دکمه دار استفاده کنید.
تا چند ماه بعد از عمل (بنا به صلاحدید پزشک) حتما برای ویزیت شدن به پزشکتان مراجعه کنید.
برای کاهش درد بعداز جراحی از ژلوفن استفاده نکنید ،زیرا ممکن است باعث خونریزی شود.مگر با تجویز پزشک.
بعداز 24 ساعت میتوانید حمام کنید ،البته سر و صورت خود را نباید بشویید .برای این امر میتوانید ازافراد خانواده کمک بگیرید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.