تبیان، دستیار زندگی
ا یادواره شهدای روحانی استان گلستان با سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (چهارشنبه ) در مصلای جمعه گرگان برگزار می شود. حجه الاسلام والمسلمین « زین العابدین روحانی نیا » مسئول ستاد برگزاری یا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یادواره شهدای روحانی استان گلستان , امروز با حضور آیت ا

یادواره شهدای روحانی استان گلستان با سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (چهارشنبه ) در مصلای جمعه گرگان برگزار می شود.
حجه الاسلام والمسلمین « زین العابدین روحانی نیا » مسئول ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی استان گلستان افزود : این یادواره به منظور گرامیداشت یاد شهدای روحانی استان امروز از ساعت 4 الی 6 بعدازظهر در مصلی جمعه گرگان برگزار می شود.
ستاد یادواره شهدای روحانی استان گلستان با صدور اطلاعیه ای از مردم و مسئولین استان جهت شركت در این یادواره دعوت بعمل آورده است .
شایان ذكر است استان گلستان 68 روحانی شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است .
گزارش خبرنگار ما در گرگان همچنین حاكیست صبح امروز سد مخزنی گلستان 2 با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی به بهره برداری می رسد .
این سد در فاصله 35 كیلومتری شمال شرقی شهرستان گنبدكاووس و 23 كیلومتری بالادست سد گلستان یك بر روی گرگانرود احداث شده است .
همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر یكروزه به استان گلستان علاوه بر دیدار با روحانیون و علمای شیعه و سنی استان گلستان , شامگاه امروز در جمع مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی استان در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی سخنرانی خواهد كرد.
یادواره سرداران 1200 شهید اسلام آباد غرب برگزار شد
كرمانشاه ـ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی : یادواره سرداران و 1200 شهید شهرستان اسلام آباد غرب در این شهرستان برگزار شد .
حداد عادل رئیس مجلس شورای در پیامی به این همایش كه رئیس اداره بنیاد شهید اسلام آباد غرب آنرا قرائت كرد با ادای احترام به شهدا و مردم مقاوم این شهرستان , برگزاری این همایش ها را فرصتی مناسب برای تجلیل از شهیدان والامقام دانست .
رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام خطاب به مردم شهرستان اسلام آباد غرب گفت : شما از نخستین تا آخرین روزهای جنگ تحمیلی در معرض انواع تعدی و حملات دشمنان بودید و با ایمان به خدا و توكل به او و اطاعت از امام راحل (ره ) سختی ها را تحمل كردید و از استقلال كشور دفاع نمودید.
امام جمعه اسلام آباد غرب نیز از شهیدان بعنوان محكم ترین سند ایثار و فداكاری و جهاد مردمی یاد و تصریح كرد : اقتدار امروز نظام , امنیت مردم و استقلال كشور مرهون جانفشانی شهیدان است . نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی هم با تجلیل از شهیدان به مقاومت مردم این شهرستان در جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان كرد : آنچه دشمنان را بیمناك كرده است دو اصل جهاد و شهادت است .
یادواره 75 سردار شهید گرمسار برگزار شد
گرمسار ـ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی : یادواره 75 سردار شهید گرمسار برگزار شد. در این مراسم كه در روستای فروان و با حضور جمعی از كشاورزان , كارگران , خانواده های معظم شاهد , جانبازان و بسیجیان برگزار شد , حجت الاسلام ماندگار درخصوص مقام والای شهید اظهار داشت : شهید زنده است و تمام رفتارهای ما را زیر نظر دارد شهیدان شاهدان تاریخ هستند و همچون نگین انگشتری در جهان می درخشند.
وی در ادامه اظهار داشت : در قرآن كریم مقام شهیدان در جایگاه والائی قرار گرفته است كه نزد خدای خود روزی می خورند و بر ما واجب است راه شهیدان را ادامه دهیم و پیام شهیدان را سرلوحه كار خود بدانیم و جانبازان این همسنگران شهدا را احترام بگذاریم . وی در خاتمه افزود : اگر خدای ناكرده شهدا فراموش شدند آنروز را باید روز عزا اعلام كنیم چون این شهیدان بودند كه آرامش و آزادی و حاكمیت اسلامی را در ایران حاكم كردند.
یادواره سرداران , فرماندهان و 400 شهید شهرستان بندرانزلی برگزار شد
رشت ـ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی : یادواره سرداران , فرماندهان و 400 شهید سرافراز شهرستان بندرانزلی در مصلای این شهر برگزار شد.
در این مراسم با شكوه كه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ـ بسیجیان و قشرهای مختلف مردم و مسئولین شهر و استان حضور داشتند , دكتر روحانی دبیر شورای عالی امنیت كشور در سخنانی با اشاره به مظلومیت ملت ایران و سربازان قهرمان این سرزمین در دوران دفاع مقدس گفت : انقلاب اسلامی ایران اساس توازنی كه در منطقه حساس خلیج فارس مورد نظر غرب و بویژه آمریكا بود را برهم زد. وی افزود : پیروزی انقلاب اسلامی سبب گردید تا تمام برنامه های بلندمدت قدرتهای بزرگ علی الخصوص آمریكا كه ایران به عنوان پایگاه اصلی آمریكا در منطقه محسوب می شد , بر هم خورد و برای اینكه انقلاب اسلامی در قدم اول استقرار نیابد و در قدم دوم بقا آن تضمین نشود و در نهایت اینكه انقلاب اسلامی به عنوان الگو برای دنیای اسلام و جهان در حال توسعه نباشد , مبارزه خود را علیه انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب آغاز نمودند كه مهمترین آن جنگ تحمیلی علیه ملت بزرگ ایران بود.
وی خاطرنشان كرد : دشمن تصور می كرد كه چند روزه ایران را به اشغال خود درآورده و نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون نموده و یك نظام دست نشانده آمریكایی را در این سرزمین مستقر می نماید اما ملت بزرگ و قهرمان ایران در برابر این توطئه عظیم ایستاد و دشمن را به خاك ذلت نشاند.
در ادامه مراسم یكی از مداحان اهل بیت (ع ) به مداحی پرداخت و از مقام شامخ شهیدان گلگون كفن ایران اسلامی تجلیل به عمل آمد.

منبع  : روزنامه جمهوری اسلامی