تبیان، دستیار زندگی
ود سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در قم از تدوین دانشنامه امام خمینی(ره) در این مؤسسه خبر داد. به گزارش خبرنگار رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی، سرپرست مؤسسه نشر و آثار امام خمینی(ره) در قم در مراسم افتتاح ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشنامه امام خمینی (ره) تدوین می شود

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در قم از تدوین دانشنامه امام خمینی(ره) در این مؤسسه خبر داد.
به گزارش خبرنگار رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی، سرپرست مؤسسه نشر و آثار امام خمینی(ره) در قم در مراسم افتتاح كتابخانه تخصصی امام خمینی(ره) گفت: بزرگ‌ترین وظیفه ما انتقال صحیح مكتب امام(ره) به نسل‌های آینده است و اگر ایران در این دوران به احترام و اعتقاد الهی رسیده، مرهون تلاش‌های حضرت امام خمینی(ره) است.
وی در تشریح عملكرد این مؤسسه در قم گفت: دفتر قم وظیفه تقریر و تدوین آثار حوزوی حضرت امام خمینی(ره) را بر عهده دارد و در این راستا، در حال تهیه آثار امام خمینی(ره) در 40 الی 45 جلد است. همچنین در حال تدوین دانش‌نامه امام خمینی(ره) است كه به صورت دایر‌ة‌المعارف خواهد بود و تا به حال 700 مدخل علمی شناسایی شده است و در آینده به 1000 مدخل علمی خواهد رسید.
حجت الاسلام عبداللهی افزود: تدوین متون مستند درسی امام خمینی(ره) برای طلاب و دانشجویان یكی از طرح‌های این مؤسسه است.
وی درباره كتابخانه تخصصی امام(ره) گفت: این كتابخانه در نه هزار عنوان و با 12 هزار كتاب تكمیل شده و حدود 15 پایان‌نامه در مقطع دكترا و حدود 600 پایان‌نامه در مقطع كارشناسی‌ارشد با موضوع امام خمینی(ره) در این كتابخانه ارائه شده است.
حجت‌الاسلام عبداللهی اظهار داشت: فعالیت‌های این دفتر و مسئولان استان در راستای گسترش افكار و‌ آثار امام(ره) در حد و شأن آن بزرگوار نیست و برای پیشبرد و گسترش افكار و مكتب امام(ره)، باید مسئولان دست به دست هم دهند.
در این مراسم، همچنین حجت‌الاسلام آتش‌زر، معاون ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) با تبیین نقش آثار بزرگان در گسترش افكار و مكتب بزرگان گفت: در طول تاریخ همین آثار بزرگان موجب پدید آمدن مكان‌های مقدس بوده است و وظیفه داریم تمام آثار و اماكن یادگار امام را حفظ كنیم و سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهیم.

منبع : بازتاب