تبیان، دستیار زندگی
له به دنبال فراخوان سید حسن نصرالله برای شركت مردم لبنان در تظاهرات، تاكنون ده‌ها هزار تن برای نشان دادن حمایت‌شان از وحدت لبنان و سخنان دبیركل حزب‌الله و در اعتراض به قطعنامه 1559 شورای امنیت، از مناطق مختلف این كشور به سوی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز حركت هزاران لبنانی در پاسخ به فراخوان حزب‌الله

به دنبال فراخوان سید حسن نصرالله برای شركت مردم لبنان در تظاهرات، تاكنون ده‌ها هزار تن برای نشان دادن حمایت‌شان از وحدت لبنان و سخنان دبیركل حزب‌الله و در اعتراض به قطعنامه 1559 شورای امنیت، از مناطق مختلف این كشور به سوی بیروت به حركت درآمده‌اند.

خبرنگار شبكه «المنار» اظهار داشت: در حال حاضر ده‌ها هزار تن مردم لبنان و از طوایف مختلف با حمل پلاكاردهایی، در اعتراض به خروج نیروهای سوری و محكوم كردن قطعنامه 1559 شورای امنیت در این تظاهرات حضور به هم رسانده‌اند و ما هم چنان شاهد پیوستن گروه‌های مختلف مردمی به تظاهركنندگان هستیم.
وی افزود: در حال حاضر این تظاهرات كه به درخواست سید حسن نصرالله، دبیركل حزب‌الله لبنان انجام گرفته است نه تنها در بیروت بلكه در شهرهای مختلف لبنان برگزار شده است و تظاهركنندگان درصدد پیوستن به یكدیگر و حضور در برابر پارلمان و سازمان‌های دولتی بیروت هستند. خبرنگار «المنار» همچنین گفت: تمام تظاهركنندگان امروز با حمل پرچم‌های لبنان و سوریه و عكس‌هایی از سید حسن نصرالله، رفیق حریری و بشار اسد شعارهای ملی سر می‌دهند.
همچنین در این تظاهرات بسیاری از نمایندگان پارلمان و احزاب سیاسی لبنانی حضور به هم رسانده‌اند و سیل تظاهركنندگان از مناطق مختلف لبنان در حال حركت به سوی بیروت هستند تا در مركز بیروت و در برابر پارلمان این كشور بیانیه شدیدالحنی را صادر كنند.
خبرنگار این شبكه خبری افزود: حضور گسترده مردمی در این تظاهرات قابل تصور و پیش بینی نبوده و احتمال لحظه به لحظه بر تعداد تظاهركنندگان افزوده خواهد شد.
شبكه تلویزیونی المنار همچنین ادامه داد: در حال حاضر ده‌ها اتوبوس حامل تظاهركنندگان از شهرهای دور و نزدیك لبنان نیز در حال حركت به سوی بیروت هستند تا در این تظاهرات گسترده شركت كنند.
این شبكه‌ هم چنین تصاویر اتوبوس‌ها و خودروهای حامل تظاهركنندگان كه پرچم‌های لبنان و سوریه را حمل می‌كردند، به تصویر كشید.
این شبكه افزود: تا ساعتی دیگر این تظاهرات با حضور تمام گروه‌های مردمی از مناطق مختلف لبنان در پایتخت لبنان آغاز خواهد شد.
این شبكه‌ هم چنین افزود: بسیاری از روحانیان و علمای دینی لبنان نیز به دنبال درخواست سید حسن نصرالله در این تظاهرات شركت‌ كرده‌اند.

منبع : بازتاب