تبیان، دستیار زندگی
در این هفته بیشتر به مسائلی که به فصل پاییز و سرما ربط دارد پرداختیم؛ به مواردی چون آنتی بیوتیک های طبیعی و خانگی، رفع گرفتگی صدا، کاهش دردهای روماتیسمی که در سرما تشدید می شود، راهکارهای پرانرژی بودن و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاییزتان به سلامت!

در این هفته بیشتر به مسائلی که به فصل پاییز و سرما ربط دارد پرداختیم؛ به مواردی چون آنتی بیوتیک های طبیعی و خانگی، رفع گرفتگی صدا، کاهش دردهای روماتیسمی که در سرما تشدید می شود، راهکارهای پرانرژی بودن و ...

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
پاییز و آنتی بیوتیک های طبیعی

آنتی بیوتیک هایی بدون نیاز به نسخه
مصرف زیاد و غیراصولی آنتی بیوتیک ها عوارض جانبی زیادی دارد و مشکل مقاومت میکروب ها شوخی بردار نیست. علاوه بر آنتی بیوتیک های طبیعی که در قسمت نخست اشاره شد در این قسمت نیز به چند چرک خشک کن دیگر اشاره می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

رفع گرفتگی صدا با طب سنتی
یکی از مشکلات شایع در فصول سرد سال و مخصوصاً پاییز، گرفتگی صداست. گاهی هم در اثر بلند فریاد زدن این مشکل به وجود می آید. طب سنتی برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده است که در این مطلب به تفصیل در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید...

بخورنخورهای روماتیسم مفصلی
برخی مکمل های غذایی مانند سلنیوم، امگا 3 و ویتامین D برای افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی مناسب می باشد.

سوختگی و نقش تغذیه در ترمیم آن
سوختگی درجات مختلف دارد و روند درمان آن می تواند طولانی و دردناک باشد. در هر حال داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از ویتامین C و زینک به ترمیم بافت ها کمک زیادی می کند. در این مطلب کوتاه به نقش تغذیه در بهبود روند سوختگی اشاره می کنیم.

زیر و زبر شیر بادام (1)
شیر بادام همان ماندگاری شیر گاو را دارد با این تفاوت که این شیر فاقد گلوتن و لاکتوز است و کلسترول ندارد. برعکس سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است.

کاهش دردهای سیاتیک از دیدگاه طب سنتی
عصب سیاتیک طولانی ترین عصب بدن است که از ناحیه پایینی ستون مهره ها شروع شده و به سمت پایین و پشت پاها امتداد پیدا می کند.

آشنایی با روش تهیه ماکارونی با گوشت و سوسیس
هیچ اجباری به استفاده از سوسیس در این غذا وجود ندارد و می توانید آن را حذف کنید. اما اگر گاهی اوقات کودکتان بهانه ی فست فود گرفت می توانید با این روش، انتخاب سالم تری داشته باشید...

سالادهای لاغرکننده این گونه تهیه می شوند
اکثر افراد تصور می کنند که سالاد یک پیش غذای لاغرکننده است و می توان به انواع سالادها اعتماد کرد. اما همیشه این طور نیست. در حالت کلی هر سالادی از ترکیبات متفاوتی تشکیل شده است که ممکن است حاوی چربی و کالری باشد بنابراین هر سالادی الزاماً لاغر کننده نیست.

می خواهید پر انرژی باشید؟
در این مطلب همه ی آن چه برای پرانرژی بودن نیاز داریم، آورده شده است. با ما همراه باشید...

تخم کتان و کفیر برای تمیزی روده ها + روش تهیه
روده ها جزء ارگان های مهم بدن هستند و سلامت آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. گفته می شود که در عرض 70 سال عمر متوسط انسان، روده ها بیش از 100 تن ماده غذایی و 40 هزار لیتر مایعات را تغییر شکل داده و آخرین مرحله جذب مواد مغذی را انجام می دهد.

با این سه سوپ به جنگ سرماخوردگی و آنفلوانزا بروید + روش تهیه
یکی از بیماری های شایع این فصل سرماخوردگی و آنفلوانزاست و یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با این بیماری سوپ است. سوپ ها هم به دلیل ترکیباتی که دارند و هم به دلیل دمایشان برای این بیماری مفیدند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.