تبیان، دستیار زندگی
س به یاری خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) مرکز مدیریت حوزه ی علمیه ی قم از برادران دارای شرایط زیر، برای تحصیل در حوزه های علمیه به صورت: بلند مدت و کوتاه مدت ثبت نام می نماید. الف) شرایط عمومی داوطلبان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اطلاعیه ثبت نام و پذیرش حوزه های علمیه ی سراسر کشور در س

به یاری خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) مرکز مدیریت حوزه ی علمیه ی قم از برادران دارای شرایط زیر، برای تحصیل در حوزه های علمیه به صورت: بلند مدت و کوتاه مدت ثبت نام می نماید.

الف) شرایط عمومی داوطلبان:

1ـ برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی.

2 ـ اعتقاد والتزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

3 ـ تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

4 ـ نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه.

5 ـ برخورداری از سلامت کامل جسمی و روحی.

6 ـ موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه.

* داوطلبان دارای مدارک کاردانی و بالاتر و دانشجویان بر اساس معدل کل آخرین کارنامه ی تحصیلی و قبولی در مصاحبه پذیرش می شوند.

* پذیرش دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم نمی باشند، منوط به ارائه گواهی حداقل یکسال تحصیل پاره وقت در حوزه است.

ب) شرایط اختصاصی دوره ی بلند مدت:

1 ـ قبولی حداقل سوم راهنمایی با حداکثر سن 17 سال: (متولدین سال 1366).

* سنوات تحصیلی بالاتر از سوم راهنمایی و مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می شود.

2 ـ حداکثر سن داوطلبان مشمول با مدرک کاردانی 22 سال، با مدرک کارشناسی 24 سال و با مدرک کارشناسی ارشد 28 سال می باشد و در زمان ثبت نام نباید بیش از شش ماه از تاریخ فراعت تحصیلی مقاطع فوق، گذشته باشد.

3 ـ تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک.

ج) شرایط اختصاصی دوره ی کوتاه مدت (سفیران هدایت):

1 ـ داشتن مدرک دیپلم با حداکثر سن 20 سال: (متولدین 1363).

2 ـ تعهد تحصیل تمام وقت به مدت 5 سال.

3 ـ تعهد خدمت تبلیغی (به مدت سنوات تحصیل) در مناطق مورد نیاز.

د) اولویت ها:

فرزندان آزادگان، جانبازان، خانواده ی شهدا، حافظان حداقل 6/1 قرآن یا نهج البلاغه و داوطلبان مناطق محروم، از اولویت برخوردار خواهند بود.

هـ) ثبت نام:

1 ـ زمان ثبت نام از تاریخ 16/12/82 تا 5/2/83 می باشد.

2 ـ داوطلبان واجد شرائط، لازم است، برگه ی ثبت نام را تکمیل نموده همراه با فتوکپی شناسنامه و دو قطعه عکس جدید (پشت نویسی شده)، با پست سفارشی به نشانی: قم ـ مرکز مدیریت حوزه ی علمیه ی قم ـ صندوق پستی 3433 ـ 37185 بخش پذیرش ارسال کنند.

3 ـ داوطبان دوره ی بلند مدت می توانند با توجه به بند 5 برگه ی ثبت نام، اولویت اول را حوزه ی علمیه ی دلخواه، اولویت دوم را استان محل سکونت و اولویت سوم را استان همجوار جهت تحصیل انتخاب نمایند.

* داوطلبان دوره ی کوتاه مدت (سفیران هدایت) فقط می توانند سه شهر از شهرهای: رفسنجان، قزوین، اهواز، قم، تهران و آزادشهر را به حسب اولویت جهت تحصیل انتخاب نمایند.

و) آزمون:

1 ـ آزمون در تاریخ 1/3/83 راس ساعت 4 بعدازظهر برگزار می گردد.

2 ـ آزمون کتبی در دو مقطع سوم راهنمائی و دیپلم با موضوعات قرآن، احکام، معارف اسلامی، ادبیات فارسی، عربی، ریاضی، معلومات عمومی، هوش و استعداد برگزار می شود.

*از افرادی که دارای مدرک اول و دوم دبیرستان هستند آزمون مقطع سوم راهنمائی و افرادی که در سال سوم دبیرستان یا پیش دانشگاهی اشتغال به تحصیل دارند و یا موفق به اخذ مدرک آن شده اند آزمون مقطع دیپلم، به عمل خواهد آمد.

3 ـ داوطلبان دوره های بلند مدت و کوتاه مدت ضروری است یکی از مدارس علمیه ای که در جدول مدارس، دارای علامت * می باشد را در بند 6 برگه ی ثبت نام به عنوان محل آزمون مشخص نمایند و دو روز قبل از برگزاری آزمون، جهت دریافت کارت ورود به جلسه به همان محل مراجعه کنند.

4 ـ نتایج از تاریخ 14/4/83 تا 18/4/83 در حوزه برگزار کننده ی آزمون و در ویژه نامه ی افق حوزه، اعلام خواهد شد.

5 ـ قبول شدگان در آزمون پس از مصاحبه بر اساس ظرفیت مدارس علمیه گزینش می شوند.

تذکر: داوطلبان برای اطلاع بیشتر، دفترچه راهنما را از مدارس علمیه تهیه نمایند.

ستاد پذیرش مرکز مدیریت حوزه ی علمیه ی قم