تبیان، دستیار زندگی
مس آیت الله جوادی آملی با اشاره به رسوایی و سرنگونی افراد بی‌تقوا در طول 26 سال پس از پیروزی انقلاب گفت: تقوا در سایه حب الهی، نجات‌بخش مسؤولان از خطر‌های گوناگون است. به گزارش خبرنگار رسا، آیت الله جوادی آملی روز سه‌شنبه در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله جوادی آملی : تقوا در سایه حب الهی، نجات‌بخش مس

آیت الله جوادی آملی با اشاره به رسوایی و سرنگونی افراد بی‌تقوا در طول 26 سال پس از پیروزی انقلاب گفت: تقوا در سایه حب الهی، نجات‌بخش مسؤولان از خطر‌های گوناگون است.

به گزارش خبرنگار رسا، آیت الله جوادی آملی روز سه‌شنبه در ذیل تفسیر آیات 33 و 34 سوره مباركه یوسف در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به حكم قرآنی مقاتله با رهبران كفر گفت: نص صریح قرآن كریم بر قتال و جهاد با رهبران كفر تأكید می‌كند. دلیل این حكم صریح، عدم پای‌بندی ائمه كفر بر تعهدات و میثاق‌های بین‌المللی آنهاست. وگرنه صرف نبودن ایمان، چنین حكمی را به همراه ‌نخواهند داشت. از این رو به زندگی مسالمت‌آمیز با صاحبان مكاتب دیگر سفارش شده است.
استاد حوزه علمیه قم هیئت حاكمه امریكا و رژیم صهیونیستی را از برجسته‌ترین مصادیق ائمه كفر دانست و ادامه داد: رهبران دولت امریكا و اسراییل به هیچ یك از تعهدات و كنوانسیون‌های بین‌المللی پای‌بند نیستند، خود را حاكم علی‌الاطلاق جامعه بشری می‌دانند.
مفسر قرآن كریم با اشاره به طرفند‌های رهبران امریكا، محاصره اقتصادی برضد كشورهایی نظیر ایران را نمونه‌ای پیمان‌شكنی آنها برشمرد و ادامه داد: اینها هیچ حیثیتی برای كشورها قایل نیستند. راه‌های خرید محصولات آنها را مسدود می‌كنند، اجازه فروش محصولات دیگر كشورها را به آنها نمی‌دهند و تحریم‌های اقتصادی ـ سیاسی همه‌جانبه بر چنین كشورهایی وارد می‌نمایند. این خوی استكباری نتیجه عدم ‌پای‌بندی سران استكبار بر قوانین بین‌المللی است. پس بنا بر حكم قرآن كریم، زندگی با چنین افرادی امكان‌پذیر نیست.
وی در پایان سخنان خود تقوا بر مدار حب الهی را عامل نجات انسان‌ها از رسوایی‌های گوناگون دانست و خاطر نشان ساخت: در طی 26 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از افراد در سمت‌های گوناگون به علت بی‌تقوایی، بی‌آبرو گردیدند و سرنگون شدند. این تقوا در سایه حب الهی است كه عامل نجات همه به ویژه مسؤولان از خطرهای گوناگون است.