تبیان، دستیار زندگی
ود حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در جمع مسؤولان كنگره شهدای روحانی با ارائه تحلیلی تاریخی از نقش روحانیت در طول تاریخ گفت: در تنازعات مردم با قدرت‌ها، روحانیت با مردم و در كنار مردم بوده است. به گزارش روابط عمومی رادی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در تنازعات مردم با قدرت‌ها، روحانیت در ‌كنار مردم بود

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در جمع مسؤولان كنگره شهدای روحانی با ارائه تحلیلی تاریخی از نقش روحانیت در طول تاریخ گفت: در تنازعات مردم با قدرت‌ها، روحانیت با مردم و در كنار مردم بوده است.

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در جمع مسؤولان كنگره شهدای روحانی در قم گفت: مستندات تاریخی و تحقیقی گواهی می‌دهد كه روحانیون در همه میادین خطر در حوزه استحفاظی خود در كانون خطر و پشتیبان عظیم مردم بوده‌اند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تهاجم‌های گوناگون دشمنان به حوزه علمیه و روحانیون گفت: روحانیت با اتكا به منابع دینی در هیچ زمانی سربار نبوده است.
وی همچنین با اشاره به نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و پس از آن اظهار داشت: جمع كثیری از بهترین شخصیت‌ها و بزرگان روحانی در تمامی سطوح در قبل و بعد از انقلاب در چارچوب احیای اهداف مقدس به شهادت رسیدند.
آقای هاشمی رفسنجانی گفت: در زمان جنگ تحمیلی روحانیون با اقتدار و تأسی به ائمه اطهار ـ ع ـ لباس جهاد و رزم به تن كردند. نسبت شهدای روحانی به جمعیت این قشر از افتخارات جاویدان تاریخ ایران برای روحانیت است.
وی شكل‌گیری تیپ 83 امام صادق ـ ع ـ را اقدام كم نظیر و لازم در شرایط دفاع مقدس دانست و افزود: این تیپ از جمله دستاوردهای مهم انقلاب، حوزه و دفاع مقدس است.
آقای هاشمی رفسنجانی افزود: روحانیت در شرایط سخت بر اساس وظیفه دینی، مردم را به جهاد دعوت كرد و در دفاع مقدس این سرزمین ثابت شد كه در عمل نیز پیشتاز است.

منبع : رسا