تبیان، دستیار زندگی
دئ پرفسور محمد لگن هاوزن، استاد سابق دانشگاه‌های امریكا و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ـ ره ـ روز سه‌شنبه در دیدار جمعی از خواهران دانشجوی دانشگاه علوم پزشكی كاشان با اشاره به دشمنی‌های غرب با اسلام گفت: پش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرفسور محمد لگن هاوزن : دشمنی غرب با اسلام خاستگاه ایدئ

پرفسور محمد لگن هاوزن، استاد سابق دانشگاه‌های امریكا و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ـ ره ـ روز سه‌شنبه در دیدار جمعی از خواهران دانشجوی دانشگاه علوم پزشكی كاشان با اشاره به دشمنی‌های غرب با اسلام گفت: پشتوانه این تبلیغات بر‌ضد اسلام، یك ایدئولوژی استبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسا، پرفسور محمد لگن هاوزن روز سه‌شنبه در دیدار جمعی از خواهران دانشجوی دانشگاه علوم پزشكی كاشان در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ـ ره ـ گفت: خیلی بد است كه هر روز بوش در تلویزیون و اینترنت مطالب نامطلوبی علیه ایران می‌گوید و این باعث خجالت من است كه هم‌وطنان خودم تظاهرات و مخالفت زیادی برضد این سیاست‌های بوش نمی‌كنند. به نظر من دولتی كه در امریكا حاكم است یعنی بوش و دوستان او مجرم هستند.
وی افزود: عده‌ای معتقدند اكثریت مردم به آقای بوش رأی ندادند و او با تقلب روی كار آمده است. اگر آرا را درست می‌شمردند، نتیجه این گونه نمی‌شد. در دور اول هم همین گونه بود در دادگاه هم مطرح شد، ولی نتوانستند ثابت كنند. در امریكا بیشتر افرادی كه تحصیل‌كرده و فرهنگی بودند ضد بوش رأی دادند، تنها ایالاتی كه كمتر سواد داشتند و ضریب هوش آنها پایین بود به بوش رأی دادند.
وی با اشاره به تبلیغات منفی جهان غرب برضد زن مسلمان خاطر نشان كرد: امروزه تبلیغات گسترده‌ای برضد اسلام به ویژه زن مسلمان در غرب وجود دارد. زن‌های امریكایی هنوز فكر می‌كنند زن مسلمان خیلی مظلوم است و‌ بدون اجازه حق خروج از منزل و حق تحصیل كردن در دانشگاه‌‌ها را ندارد. زیرا در غرب بیشتر اسلام طالبانی را تبلیغ می‌كنند و می‌گویند اسلام واقعی این است.
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ـ ره ـ افزود: در مسیحیت انجیل تقریباً تحت‌اللفظی خوانده می‌شود، با اینكه بعضی قسمت‌های آن پر است از مطالب مفید و برخی پیش‌گویی‌ها، ولی چون پروتستان‌های مسیحی عالم خاصی برای تفسیر كتاب خود ندارند، تحت تأثیر دیگران قرار می‌گیرند. در سال 1920 ترجمه كتاب مقدس به همراه تفسیر در كشور انگلستان به چاپ رسید. در این تفسیر آمده است كه در آخر‌الزمان باید جنگ بزرگی بین مسیحیت و غیر مسیحیان صورت گیرد و در این جنگ بسیاری از یهودیان، مسیحی خواهند شد. سیاست‌مداران غرب از این تفسیر بسیار استفاده می‌كنند. آنها در گذشته عنوان می‌كردند كمونیست‌ها در آخر‌الزمان با مسیحیت جنگ می‌كنند و یهودی‌‌ها مسیحی می‌شوند و مسیح بر‌می‌گردد. ولی امروز كه شوروی به هم ریخت این پیش‌گویی‌ هم خراب شد، به همین دلیل نیازمند دشمن دیگری بودند و اسلام را برای این اهداف مناسب دیدند. لذا گفتند در آخر‌الزمان جنگ بزرگی خواهد شد بین مسلمانان ‌و مسیحیان، مسلمانان همگی گمراه هستند، پیغمبرشان دروغ‌گو بود و مانند آن. تبلیغات بر ضد اسلام بسیار گسترده است و پشتوانه این تبلیغات یك ایدئولوژی است، زیرا بعد از سقوط شوروی خلأی در چارچوب فكری آنها پیدا شد كه با اسلام آن را پر كردند.
وی درباره ویژگی‌های دین اسلام گفت: من در هیچ یك از دیان الهی ندیدم كه دینی غیر از دین خود را به رسمیت بشناسند، ولی در اسلام در مورد اهل كتاب بحث می‌شود و از مسلمانان می‌خواهد به آنها احترام بگذارند در حالی كه در سایر ادیان این گونه نیست. اشكالی كه امروز وجود دارد كاملاً سیاسی است، صهیونیست‌ها چیزی را كه به اسم دین یهود مطرح می‌كنند، منحرف از دین واقعی یهود است و ارتباط با اصل تعلیمات یهودیت ندارد. این دین مثل بنیاد‌گرایی افراطی جناح راست در میان مسیحیان غرب است، اصل اشكالات هم سیاسی است نه دینی.
محمد لگن هاوزن با اشاره به جایگاه روحانیت شیعه در اسلام تأكید كرد: 15 سال در ایران و نزد طلاب علوم دینی تحصیل كرده‌ام و به نظر بنده امید زیادی به روحانیت وجود دارد. در گذشته حوزه تنها به مسایل خود مشغول بود ولی امروز حوزه روز به روز در حال گسترش و تولید علم است و بهتر می‌تواند به نیازهای جوامع بشری پاسخ دهند.