تبیان، دستیار زندگی
نی هم‌زمان با انتشار آخرین جلد تفسیر راهنما، همایش بررسی ابعاد علمی و فرهنگی این تفسیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در قم برگزار می‌شود. حجت الاسلام والمسلمین خراسانی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی رسا گفت:...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل از تلاشهای قرآنی آیة الله هاشمی رفسنجانی

هم‌زمان با انتشار آخرین جلد تفسیر راهنما، همایش بررسی ابعاد علمی و فرهنگی این تفسیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خراسانی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی رسا گفت: هم‌زمان با انتشار آخرین جلد تفسیر راهنما و به منظور تجلیل از پدید‌آورندگان آن همایش بررسی ابعاد علمی و فرهنگی تفسیر راهنما روز 13 اسفند‌ماه سال جاری در محل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد. همچنین در این همایش از حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، پایه‌گذار این تفسیر تجلیل خواهد شد.
مسؤول مركز فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: از اهداف دیگر این همایش معرفی توانمندی‌های پژوهشی دفتر تبلیغات در عرصه علوم قرآنی است كه در قالب نمایشگاهی در حاشیه این همایش در معرض عموم قرار خواهد گرفت. در بخشی از این نمایشگاه دست‌نوشته‌های حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی و مراحل مختلف تهیه این تفسیر به نمایش گذاشته می‌شود. وی خاطر نشان كرد: مركز فرهنگ قرآن، كتابی حاوی نظرات اساتید علوم قرآنی درباره امتیازات و خصوصیات تفسیر راهنما تهیه كرده است كه در این همایش به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین خراسانی با اشاره به ابعاد مختلف تفسیر راهنما گفت: تفسیر بیست جلدی راهنما نخستین تفسیر قرآنی پس از انقلاب است كه با این حجم منتشر می‌شود و در واقع به عنوان یكی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌آید. شیوه نوین این تفسیر نیز راه‌گشای بسیاری از قرآن‌پژوهان برای تحقیق درباره مسایل قرآنی است.

منبع : رسا