تبیان، دستیار زندگی
ست سید محمدحسین فضل الله در میزگرد هفتگی خود ضمن بررسی مسئله هویت اسلامی و رشد گفت: تلاش‌های فراوان مسلمانان از زمان پیامبر اكرم ـ ص ـ به جهت اختلافاتی كه از بحث‌های تاریخی و «كوررنگی» سیاسی نزد مسلمانان پدید آمده، فرصت بهره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسلام هدف مشترك امریكا و اروپاست

سید محمدحسین فضل الله در میزگرد هفتگی خود ضمن بررسی مسئله هویت اسلامی و رشد گفت: تلاش‌های فراوان مسلمانان از زمان پیامبر اكرم ـ ص ـ به جهت اختلافاتی كه از بحث‌های تاریخی و «كوررنگی» سیاسی نزد مسلمانان پدید آمده، فرصت بهره‌كشی از آنان را در اختیار دشمنان قرار داده است.


آیت الله سید محمدحسین فضل الله در میزگرد هفتگی خود گفت: ما شاهدیم كه امریكا و اروپا پس از اختلاف در مسئله جنگ با عراق با تمام توان در جهت هم‌گرایی تلاش می‌كنند. ما اتحاد امریكایی ـ اروپایی را از تمركز بر روی مبارزه با تروریسم با هدف ضربه زدن به اسلام برحذر می‌داریم.
فضل الله با مردود دانستن حضور نظامی «ناتو» در منطقه خاورمیانه گفت: تلاش‌های پیوسته‌ای كه برای ارائه چهره صلح‌دوست از شارون صورت می‌گیرد از نظر ما پذیرفتنی نیست.
وی با اشاره به تلاش اروپا و امریكا برای ایجاد وحدت میان كشورهای دو كرانه اقیانوس اطلس گفت: ما نیز باید دو كرانه امت اسلامی، شیعه و سنی را متحد كنیم. آنها از «معجزه سیاسی» اتحادیه اقتصادی اروپا و «ولایات متحده اروپایی» سخن می‌گویند، اما چرا مسلمانان نباید به كشور متحد اسلامی ـ عربی بیاندیشند و در راه تحقق آن در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی تلاش كنند.

منبع :رسا