تبیان، دستیار زندگی
همزمان با پنجم محرم‌الحرام و پس از گذشت 24 ساعت از حادثه دلخراش و اندوهناك آتش‌سوزی در مسجد ارك ـ كه تا كنون به كشته و زخمی شدن 357 نفر انجامیده است ـ مراسم یادبود نمازگزاران جانباخته این فاجعه، در محل این مسجد برگزار شد. به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیشب مراسم عزادار خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام با

همزمان با پنجم محرم‌الحرام و پس از گذشت 24 ساعت از حادثه دلخراش و اندوهناك آتش‌سوزی در مسجد ارك ـ كه تا كنون به كشته و زخمی شدن 357 نفر انجامیده است ـ مراسم یادبود نمازگزاران جانباخته این فاجعه، در محل این مسجد برگزار شد.
به گزارش ایسنا، این مراسم به دنبال پاكسازی، شست‌و‌شو و مرمت كامل بخش‌های آسیب‌دیده مسجد ارك طی 24 ساعت گذشته، در حالی برگزار شد كه هر لحظه بر انبوه جمعیت عزاداران حسینی افزوده می‌شد.

مراسم پس از برگزاری نماز و مغرب و عشا با قرائت فاتحه و آیاتی از قرآن كریم و قرائت پیام مقام رهبری به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنانمان در حادثه مسجد ارك آغاز و با سوگواری مداحان اهل بیت(ع) در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالحسین(ع) ادامه یافت.
انبوه جمیعت به حدی بود كه علاوه بر صحن مسجد، حیاط و محوطه بیرونی آن، مملو از حضور عزاداران حسینی شد.
در ادامه این مراسم، جمعیت عزادار كه در میان آنها شماری از خانواده‌های جانباختگان در حادثه نیز مشاهده می‌شد، ضمن سوگواری ایام شهادت حضرت امام حسین(ع) در غم از دست رفتن هموطنان و عزیزان خود گریستند.
همچنین این گزارش حاكی است، تعدادی از مجروحان حادثه شب گذشته نیز در میان عزاداران حضور داشتند.
گفتنی است، پیش از آغاز مراسم، خیابان‌های منتهی به میدان 15 خرداد و مسجد ارك تهران با حضور مأمور‌ان راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی بسته شده و تنها عابران پیاده اجازه تردد در محدوده یاد شده را داشتند.
همچنین تعدادی دستگاه آمبولانس و خودرو آتش‌نشانی به همراه خودروهای انتظامی در منطقه مستقر هستند.
داربست‌های تعبیه شده در مسجد نیز به یاد از دست‌رفتگان، به گل‌هایی آذین شده و تعدادی شمع در اندوه جان‌باختگان روشن شده بود.
تعدادی كپسول آتش‌نشانی نیز بر روی دیوارهای مسجد نصب شده و اثری از بخاری در داخل محوطه حیاط و داربست‌های مسقف به چادرهای برزنتی دیده نمی‌شد.