تبیان، دستیار زندگی
یم در اشاعه معروفات و مبارزه با منكرات , باید از خودمان شروع كنیم و بزرگترین معروفها در حال حاضر حفظ اسلام است . به گزارش روابط عمومی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منكر آیه الله جنتی ریاست ستاد احیا امر به معروف و نهی از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید در مقابل ریخت وپاشهای میلیاردی ایستادگی كنیم

در اشاعه معروفات و مبارزه با منكرات , باید از خودمان شروع كنیم و بزرگترین معروفها در حال حاضر حفظ اسلام است .
به گزارش روابط عمومی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منكر آیه الله جنتی ریاست ستاد احیا امر به معروف و نهی از منكر كه در هفته احیا امر به معروف و نهی از منكر و در همایش نقش امر به معروف و نهی از منكر در سلامت اداری و افزایش بهره وری سخن می گفت با اشاره به اهمیت حفظ اسلام و ولایت فقیه به عنوان بالاترین معروف در شرایط فعلی جامعه , تصریح كرد : لغزشها در تاریخ اسلام از وقتی شروع شد كه عده ای بدون توجه به ولایت , حضرت علی (ع ) را از مدیریت جامعه كنار زدند و جامعه اسلامی به سمت سقوط پیش رفت .
وی همچنین پیرامون وضعیت كنونی جامعه افزود : متاسفانه درددلهایی وجود دارد كه گفتنش بی فایده است و هر كدام از ما در حد خودمان باید جلوی فساد و حیف و میلها را بگیریم . در حال حاضر اسرافها و ریخت وپاشها میلیاردی شده و هر كسی بنا به وظیفه اش باید در مقابل این حركتها ایستادگی كرده و نهی از منكر كند.
در ادامه این همایش سیداحمد زرگر دبیركل ستاد احیا امر به معروف و نهی از منكر با طرح این سئوال كه امر به معروف چه رابطه ای با سلامت اداری و افزایش بهره وری دارد با اشاره به روایت حضرت امام باقر(ع ) كه می فرمایند : فریضه عظیمه تقام بها الفرائض ... گفت : در سایه امر به معروف و نهی از منكر است كه عدالت اجتماعی , توسعه , عمران و آبادانی و گردش صحیح امور تحقق می یابد وی از شوراهای امر به معروف خواستند تا با تشكیل كمیسیونهای علمی تحقیقی راهكارهای كاربردی را در رابطه با این موضوعات ارائه نمایند.
وی ضمن اشاره به این مطلب كه نتوانسته ایم به خوبی مسئله امر به معروف و نهی از منكر را در جامعه تبیین كنیم افزود : در حال حاضر 110 شورای امر به معروف و نهی از منكر در وزارتخانه ها و سازمانها تشكیل شده است و امیدواریم كه اقدامات در خور و شایسته ای از این شوراها شاهد باشیم .
در ادامه همایش همچنین حجه الاسلام قرائتی مشكلات جامعه را در دو معضل غفلت و شهوت دسته بندی كرده و راه حل این دو را « ذكر » و « ازدواج » عنوان كرد.
در ادامه این همایش روسا و اعضا شوراهای نمونه امر به معروف و نهی از منكر وزارتخانه ها و سازمانها , لوحهای تقدیر و جوایزی را از رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منكر آیه الله جنتی دریافت داشتند.
گفتنی است در آغاز این همایش كه به همت بانك سپه برگزار شده بود دكتر محمود رضاخاوری مدیرعامل این بانك با بیان تاثیر چشمگیر اشاعه ی امر به معروف و نهی از منكر در افزایش بهره وری و رشد شاخصه های توسعه در امور بانكداری به تشریح عملكرد بانك سپه در تبیین امر به معروف و نهی از منكر در سطح كاركنان و مشتریان این بانك پرداخت .

منبع : روزنامه جمهوری اسلامی