تبیان، دستیار زندگی
می رسانه های غربی , تلاش برای تخریب چهره آیت الله سیستانی با هدف جلوگیری از اسلامی شدن قانون اساسی عراق را آغاز كرده اند. رادیو دولتی انگلیس , طی گزارشی گفت آیت الله سیستانی درعین حال كه از نظر سیاسی نظرات معتدل دارد , اما ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یاداشتی جالب توجه از روزنامه جمهوری اسلامی

رسانه های غربی , تلاش برای تخریب چهره آیت الله سیستانی با هدف جلوگیری از اسلامی شدن قانون اساسی عراق را آغاز كرده اند. رادیو دولتی انگلیس , طی گزارشی گفت آیت الله سیستانی درعین حال كه از نظر سیاسی نظرات معتدل دارد , اما از نظر فقهی دارای نظرات محافظه كارانه ایست كه با حقوق بشر در تضاد است . این رادیو گفت طبق نظر فقهی آیت الله سیستانی , زنان نصف مردان ارث می برند و در اغلب موارد برای خروج از خانه باید از شوهر اجازه بگیرند , برای حكم سنگسار معتقد به مجازات جایگزین نیست , نوشیدن مشروبات الكلی را منع می كند , رقصیدن و قمار و موسیقی را حرام می داند و همجنس بازی را از گناهان كبیره میداند و مجازات آن از نظر وی قتل است . رادیو بی . بی . سی افزود : اگر این تفسیر محافظه كارانه و خشك , مبنای اصلی قانون گذاری در عراق قرار گیرد , به اصول اولیه حقوق بشر بخصوص حقوق مساوی برای زنان لطمه وارد خواهد شد. قبلا نیز رسانه های غربی و دولتمردان آمریكائی تاكید كرده بودند كه اجازه نخواهند داد احكام اسلام در عراق حاكم شود.

« سیلوان شالوم » وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی از تلاش دولت فرانسه برای جلوگیری از برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران تشكر و قدردانی كرد. وی كه در دیدار با ژاك شیراك رئیس جمهوری فرانسه مراتب قدردانی خود و رژیم متبوعش را به اطلاع وی رساند همچنین تلاش كرد شیراك را قانع سازد كه حزب الله لبنان را نیز گروهی تروریستی محسوب كند , اما شیراك ضمن رد این درخواست اعلام كرد مساله حزب الله پیچیده است و باید در ارتباط با سایر مسایل بررسی شود.

روزنامه پاكستانی « دیلی تایمز » به نقل از برخی منابع آگاه كه نامی از آنها نبرده است نوشت : گروه فرقه گرای « لشكر جهنگوی » برای حمله به شیعیان این كشور و منافع ایران در ماه محرم الحرام از قاچاقچیان , اسلحه خریداری كرده است . به نوشته این روزنامه در گزارشهای محرمانه وزارت كشور پاكستان آمده اعضای فراری این گروه تروریستی اقدام به خرید اسلحه در ایالت سرحد كرده و احتمالا در تدارك استفاده از آنها برای انجام عملیات انتحاری علیه شیعیان و ایرانیان در شهرهای مختلف پاكستان است . همه ساله در ایام محرم گروههای تروریستی در پاكستان جنایات تازه ای می آفرینند و شیعیان این كشور را به خاك و خون می كشند و تاكنون اقدام قاطعی علیه این گروهها در پاكستان صورت نگرفته است .

از عراق خبر می رسد ائتلاف یكپارچه عراق با اكثریت قاطع آرا ابراهیم جعفری رئیس حزب الدعوه اسلامی را به عنوان نامزد احراز پست نخست وزیری و همچنین جلال طالبانی رئیس اتحادیه میهنی كردستان را به عنوان رئیس جمهور آینده عراق تعیین كرده است . منابعی كه این خبر را اعلام نمودند افزودند وزارت كشور نیز به مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق سپرده خواهد شد.

رادیو رژیم صهیونیستی با براه اندازی یك جریان تبلیغاتی تلاش كرد جمهوری اسلامی ایران و سوریه را متهم به دخالت داشتن در ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان نماید! این رادیو با این ادعا كه حریری مخالف ادامه حضور نظامی سوریه در لبنان و همچنین خواستار انحلال حزب الله لبنان بود , تلاش كرد چنین جلوه دهد كه ایران و سوریه با حمایت حزب الله لبنان اقدام به ترور حریری نموده اند! صاحبنظران سیاسی , انفجار دوشنبه بیروت را اقدام مشترك سازمانهای جاسوسی سیا و موساد باهدف ایجاد آشوب در لبنان و بهره برداری های سیاسی در خاورمیانه عربی بویژه عراق میدانند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاكدشت با ارسال نامه ای , توضیحاتی درباره خبر مربوط به تجمع اعتراض آمیز مردم این شهرستان علیه سخنان رئیس این اداره كه دیروز در ستون جهت اطلاع چاپ شد داده است . در این نامه آمده است : سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاكدشت در نشست خبری خود درباره حجاب و پوشش جوانان گفت : « باید از دستگاه هایی كه نقش تربیت و آموزش این جوانان را دارند پرسید كه چرا اینها حجاب را رعایت نمی كنند و من طبق قانون نمی توانم از حضور آنها جلوگیری كنم . تنها می توان آنها را در این محیط ها كنترل كرد » . این نامه ضمن تصریح به عدم ورود سرپرست اداره ارشاد به مبحث خودی و غیرخودی افزوده است : « بدیهی است این اداره , هنرمندان شهرستان خود را ملزم به حفظ و رعایت ارزشهای انقلاب دانسته و در شرایطی كه كشور عزیز ما بویژه شهرستان پاكدست بیش از هر چیزی نیازمند وفاق , همدلی و اتحاد ملی است , هرگونه حركت تفرقه آمیز را برخلاف مصالح عمومی و ملی می داند » .