تبیان، دستیار زندگی
ت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت جان باختن دهها نفر از هموطنان مومن و صالح در حادثه آتش سوزی مسجد ارك تهران , بر لزوم به كارگیری تمام توان در تسریع به رسیدگی و درمان مصدومان این حادثه دلخرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب ، علما و شخصیت ها به مناسبت

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت جان باختن دهها نفر از هموطنان مومن و صالح در حادثه آتش سوزی مسجد ارك تهران , بر لزوم به كارگیری تمام توان در تسریع به رسیدگی و درمان مصدومان این حادثه دلخراش تاكید كردند.
به گزارش واحد مركزی خبر , متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
حادثه جانگداز آتش سوزی در مسجد ارك تهران كه به كشته شدن دلخراش و فجیع دهها نفر از بندگان مومن و صالح و مصدوم شدن تعداد بیشتری از آنان منجر شد موجب تالم شدید اینجانب گردید.
به یقین آنان كه در حال اقامه نماز در وقت فضیلت و جماعت بودند و برای برپایی عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) و فراگیری معارف و تعظیم شعائر دین در خانه خدا گرد آمده و مشغول بهترین عبادات بودند اینك به جوار رحمت حق پر كشیده و میهمان سرور و مولای خویشند و عمری « یا لیتنا كنا معكم » را اینك ادراك كرده و عندالله متنعم اند ان شا الله .
اینجانب این مصیبت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیه الله ارواحنا فداه و همه مصیبت دیدگان این ضایعه مولمه و مردم عزیز تهران و ملت شریف ایران تسلیت می گویم و برای اصحاب مصیبت از حق تعالی صبر و شكیبایی و اجر و پاداش وافر رحمانی مسئلت می كنم و برای قربانیان این واقعه رحمت و مغفرت و رضوان الهی را استدعا دارم و شفای عاجل و سلامتی كامل و شامل را برای همه مصدومان و مجروحان و آسیب دیدگان از حضرت احدیت طلب می كنم .
لازم می دانم ضمن تشكر از همه مسئولان امدادرسان و متصدیان درمان بر لزوم به كارگیری تمام توان در تسریع به رسیدگی و درمان این عزیزان تاكید كنم .
والسلام علیكم و رحمه الله و بركاته
سید علی خامنه ای 27 بهمن 1383
نمایندگان مقام رهبری از مصدومان حادثه مسجد ارك عیادت كردند
حجج اسلام و المسلمین سید علی غیوری و ابراهیمی به نمایندگی از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز (سه شنبه ) با حضور در تعدادی از بیمارستانهای تهران از مصدومان حادثه دلخراش آتش سوزی در مسجد ارك عیادت كردند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی نمایندگان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان این عیادت همچنین از نزدیك در جریان نحوه درمان و رسیدگی به مصدومان این حادثه قرار گرفتند.
پیامهای تسلیت به مناسبت حادثه دلخراش مسجد ارك تهران
در پی وقوع حادثه دلخراش آتش سوزی در مسجد ارك تهران كه منجر به كشته و مجروح شدن جمعی زیادی از نمازگزاران و عزاداران حسینی شد سران سه قوه و مراجع عظام تقلید و دستگاهها و نهادها و ارگانها پیامهای تسلیت صادر كردند.
در پیامی كه توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام منتشر شده آمده است : حادثه دردناك آتش سوزی در مسجد ارك تهران را كه موجب كشته و مصدوم شدن جمع كثیری از نمازگزاران و عزاداران حسینی شد , به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم ایران و به ویژه خانواده های مصیبت دیدگان تسلیت می گویم .
در پیام رئیس جمهور آمده است : اگرچه مرگ , همیشه واقعه ای تلخ است , اما امیدوارم كه پاداش درگذشتگان این حادثه ناگوار كه جمعی از مومنین نمازگزار و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) بوده اند , اجر شهیدان راه خدا باشد. از خداوند بزرگ برای همه آنان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل مسالت دارم .
رئیس قوه قضائیه هم به سازمانها و نهادهای ذی ربط به ویژه هیئت دولت توصیه كرد با دلجویی از مصدومان و خانواده فوت شدگان حادثه , ضرر و زیانهای مصدومان را جبران كنند و هزینه های بیمارستانی آنان را پذیرا شوند.
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز تاسف از آتش سوزی مسجد ارك , این واقعه را به حضرت بقیه الله الاعظم (عج ) , مقام معظم رهبری , مردم و بازماندگان تسلیت گفت .
هیات دولت نیز اعلام كرد : به منظور بررسی حادثه و رسیدگی فوری به وضعیت مجروحان و آسیب دیدگان حادثه , وزارتخانه های كشور , بهداشت و رفاه و تامین اجتماعی موضوع را سریعا بررسی و گزارش لازم را به دولت ارایه نمایند.
همچنین آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در پیامی فاجعه مصیبت بار و غم انگیز مسجد ارگ تهران را تسلیت گفت : در این پیام ابراز امیدواری شده است با اتخاذ تدابیر لازم از تكرار چنین فاجعه هایی به ویژه در مراكز دینی و مذهبی جلوگیری شود.
همچنین مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام , سپاه پاسداران , سازمان تبلیغات اسلامی , نیروی انتظامی , شهردار تهران , اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان , شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی , شركت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه , شیعیان ایرانی مقیم آمریكا , وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی , مركز رسیدگی به امور مساجد , ستاد رسیدگی به امور آزادگان , سازمان بهشت زهرا(س ) , مجمع جهانی اهل بیت (ع ) , نیز حادثه مصیبت بار آتش سوزی مسجد ارك تهران را تسلیت گفتند.