تبیان، دستیار زندگی
م به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مشهد، سید احمد خاتمی در نخستین همایش روحانیت و دفاع مقدس گفت: همه این مسائل از نظر حوزه در تضاد با دین بوده كه اهم آن شكسته شدن حریم محرم و نامحرم است و این مسئله به حیله‌ها و تهاجم فرهنگی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عضو مجلس خبرگان : روحانیت به وظیفه خود که مهمترین آن ام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مشهد، سید احمد خاتمی در نخستین همایش روحانیت و دفاع مقدس گفت: همه این مسائل از نظر حوزه در تضاد با دین بوده كه اهم آن شكسته شدن حریم محرم و نامحرم است و این مسئله به حیله‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن علیه جمهوری اسلامی باز می‌گردد.
وی حیله و مكر دشمنان را در دو محور اساسی جداكردن مردم از روحانیت و شكستن پوشش دینی مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان كرد: روحانیون ما باید گذشته‌ سخت خود را كه از نظر حكومت محكوم بودندبا امروز كه حاكم بر جامعه اسلامی هستند مقایسه كنند و وظیفه‌ خود را كه مهمترین آن امر به معروف و نهی از منكر است به نحو احسن انجام دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تاكید بر تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها برای قشر جوان اظهار داشت: با گفتن مسائلی نظیر 57 فتوای جهاد در 100 سال اخیر، جوانان را از نقش روحانیت در آزادی ایران اسلامی آگاه می‌كنیم.
وی افزود: ماباید این اندیشه را كه امروز نبض كشور بدست روحانیون بویژه رهبر معظم انقلابمی‌تپد، اشاعه ‌دهیم.
در ادامه این همایش «قاسم جعفری» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد با مثبت ارزیابی كردن برگزاری چنین همایش‌هایی با انتقاد از عدم دعوتجوانان و بخصوص طلبه‌های جوان گفت: اگر می‌خواهیم در انجام كارها موفق باشیمباید به جوانان میدان داده و از استعدادهای آنها بهره بریم.
«فرجام» دبیر همایش روحانیت و دفاع مقدس نیز هدف از برگزاری این همایش را نشان دادن ایثار ورشادت روحانیون دانست و تصریح كرد: این جشنواره با حمایت نماینده‌ ولی فقیه،تولیت آستان قدس رضوی، حوزه علمیه و كنگره بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود.
ویتعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه‌ این همایش را 53 اثر عنوان كرد كه در 13 محور نوشته شده و افزود: از این میان 37 مقاله مربوط به حوزویان و 16 مقاله مربوط به خارج از حوزه می‌باشد كه از كل آثار 32 اثر از استان خراسان و 21 اثردیگر از خارج استان در این همایش شركت كرده‌اند.
فرجام گفت: این همایش در دو كمیسیون آسیب‌شناسی فرهنگ ایثار و شهادت و كمیسیون راههای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشكیل شد كه استقبال و كیفیت كار نشان دهنده سطح بالای این همایش بود.